۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۷۱۴۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

چالش در مجلس خبرگان رهبری به ستون اصلی نظام و انقلاب آسیب می رساند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد ایجاد چالش در مجلس شورای اسلامی را با وساطت رهبری قابل حل عنوان کرد و گفت: اما اگر در مجلس خبرگان چالشی ایجاد شود به ستون اصلی نظام و انقلاب آسیب می ‌رسد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نماز، روزه، جهاد، موضع سیاسی، نگرش، انتخاب و جهت‌گیری اگر با ولایت باشد آنگاه زندگی مؤمن با حق است.

 

وی با بیان این که همه دولت‌مردان در همه دوره‌ ها باید تعامل بر اساس عدل، صداقت و عمل به وعده را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند، ادامه داد: زندگی ائمه اطهار(ع) را خوب بشناسیم، خوب تحلیل کنیم و منافع و خواسته‌ های خودمان را در آن دخیل نکنیم.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: برخی آمدن امام رضا(ع) به مشهد را دلیلی بر این می ‌دانند که اسلام دین منطق و گفت ‌و گو است اما باید بدانیم ایشان با پای خود به خراسان نیامد و به جبر مأمون وارد خراسان شد، نباید کارهایی که خودمان می‌ خواهیم انجام دهیم و به نفع ماست به ائمه اطهار(ع) نسبت دهیم و شأن آن ها را پایین بیاوریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به 26 آذر روز حمل و نقل افزود: باید به کسانی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند خسته نباشید گفت و این روز را به آنها تبریک می‌ گوییم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به هفته پژوهش اشاره و بیان داشت: پژوهش در جامعه بسیار مهم است و شرایط امروز اقتضا می ‌کند که پژوهش مبنای کارمان باشد و باید به توسعه علم و فناوری در سایه پژوهش توجه جدی شود.

 

امام جمعه شهرکرد عملکرد استان در حوزه پژوهش را خوب عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه صورت گرفته با آنچه باید بشود فاصله زیادی دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب و این که دولت باید اقتصاد مقاومتی را فرماندهی کند، اضافه کرد: با شعار کار درست نمی ‌شود و باید با عمل وارد این عرصه شویم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که ما نمی ‌توانیم به بیگانگان متکی باشیم، افزود: اتکای به افرادی که به اشکال مختلف بهانه‌ جویی می ‌کنند و به دنبال پیدا کردن راه فرار هستند کار درستی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که در آستانه انتخابات هستیم، گفت: روز به روز به آزمون دیگری نزدیک می ‌شویم، یک نکته مشترک بین انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود دارد و آن این که بکوشیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که به وظایفشان کاملاً آگاه باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: وظیفه هیچ ‌کدام از این دو مجلس، اجرایی نیست که البته مجلس شورای اسلامی حق نظارت دارد.

 

وی با بین این که اگر وظایف نمایندگان را خوب بدانیم در انتخاب‌هایمان تأثیر می‌ گذارد، ادامه داد: باید مجالسی شکل دهیم که برای نظام چالش ‌برانگیز نباشد به ‌ویژه برای مجلس خبرگان رهبری و این رسالت امروز ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ایجاد چالش در مجلس شورای اسلامی را با وساطت رهبری قابل حل عنوان و خاطرنشان کرد: اما اگر در مجلس خبرگان چالشی ایجاد شود به ستون اصلی نظام و انقلاب آسیب می ‌رسد.

 

امام جمعه شهرکرد دقت در انتخاب خبرگان رهبری را بسیار مهم دانست و بیان داشت: باید تلاش کنیم افرادی صادق با ولایت انتخاب کنیم./9457/201/ب1

ارسال نظرات