۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۲۹۶
کارشناس و مبلغ حوزوی:

حفظ ایمان و عاقبت بخیری در دوران غیبت نیازمند اراده و تلاش فراوان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این که امروزه حق و باطل مشتبه شده است و سختی دوران آخرالزمان این است، گفت: در گذشته در زمان پیامبر(ص) حریم حق و باطل مشخص و تکلیف انسان‎ها با پیروی کردن از حق و باطل نیز معلوم بود.
دوران غيبت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجتالاسلام مهدی شیخبهایی در آخرین شب از مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به این که در عالم فرقههای گوناگونی آمدهاند و همه این فرقههای ادعای سعادت بشر را دارند، گفت: تنها راه سعادت بشر پیروی از رسولان خداوند و پیامبران الهی است.

 

وی افزود: در زندگی دنیا بالا و پایین، غم و شادی و مانند آن وجود دارد، خداوند این گونه دنیا را خلق کرده و سعادت در این دنیا مخصوص کسی است که عاقبت به خیر شود، کسی که عاقبت بخیر شود به رستگاری میرسد، هر چند در سختی بوده باشد و اگر عاقبت بخیر نشود، هر چند در طول زندگی در خوشی و راحتی بوده است، رستگار نیست.

 

این کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این که در طول تاریخ کسانی بودند که مدتی در مسیر شقاوت قدم گذاشتند اما در نهایت با عاقبت بخیری کار خود را در این جهان به پایان رساندند، اظهار کرد: حربنیزیدریاحی از این افراد بود، او راه امام حسین(ع) را بست و به نوعی میتوان گفت مسبب واقعه کربلا او بود، اما لحظه آخر توبه زد و توبه او مقبول شد و ما امروز او را جزء اصحاب امام حسین(ع) میخوانیم.

 

وی ادامه داد: باید از خداوند بخواهیم تا آن لحظه آخر با محبت و تحت لوای اهلبیت(ع) و اولاد طاهرینش از دنیا برویم و باید برای این کار برنامهریزی کنیم، اولیای خوب خدا برای خوب زندگی کردن خودشان و برای خوب مردن خودشان برنامه دارند و به نتیجه هم میرسند.

 

حجتالاسلام شیخبهایی گفت: ما در تاریخ نمونههای عکس حربنیزید ریاحی را هم داریم، یعنی کسی که در طول عمرش به خوبی زندگی کرده اما در نهایت ناراضی از خداوند از دنیا میرود، خداوند در قرآن کریم میفرماید خداوند از اهل بهشت و اهل ایمان راضی است و آنان نیز از خداوند راضی هستند، راضی کردن خداوند از بنده زیاد سخت نیست، اما راضی شدن بنده از خداوند نیاز به تمرین و ممارست دارد.

 

وی با اشاره به حدیثی مبنی بر این که هر کس به رزق کم خداوند راضی شود، خدا نیز از عمل کم او راضی خواهد شد، ادامه داد: اهل معنا همیشه از خداوند راضی هستند و به این ترتیب عاقبت بخیر نیز خواهند شد، اما در دوران غیبت بحث عاقبت بخیری بحث ویژه و مهمی است که انگار نسبت به زمانهای دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

کارشناس امور دینی بیان کرد: در گذشته در زمان پیامبر(ص) حریم حق و باطل مشخص و تکلیف انسانها با پیروی کردن از حق و باطل نیز معلوم بود، اما امروزه حق و باطل مشتبه شده است و سختی دوران آخرالزمان در این است، کسی راه به غلط میرود اما فکر میکند که کار خوبی میکند و اصلا گمان نمیکند که راهش اشتباه است.

 

وی با اشاره به برخی عوامل عاقبت بخیری در زندگی گفت: امام صادق(ع) یکی از عوامل عاقبت بخیری در زندگی را بزرگ دانستن حق خداوند در استفاده نکردن از نعمتهایش در معاصی دانستهاند و دیگر این که خلق خداوند برای انسان مهم باشد که این نیز سبب عاقبت بخیری میشود./914/202/ب1

ارسال نظرات