۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۷۴۰
رییس حوزه هنری هرمزگان خبر داد؛

راه اندازی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بندرعباس

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری هرمزگان از راه اندازی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بندرعباس خبرداد و گفت: به منظور آشنایی نسل‌های آینده با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، خاطرات مبارزان هرمزگانی با نظام شاهنشاهی و رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در استان جمع آوری، مکتوب و در اختیار نسل‌های بعدی قرار می‌گیرد.
راه اندازی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، انوشیروان پیشدار امروز سه شنبه در نشست موثرین جبهه فرهنگی انقلاب که با حضور رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در بندرعباس برگزار شد به جایگاه حوزه هنری از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، حوزه هنری را به عنوان پایگاه هنر انقلاب معرفی کردند.


وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های منحصر به فرد حوزه هنری هرمزگان در راستای ارتقاء دانش تخصصی هنرمندان استان، از پرداخت هزینه تولید آثار مصوب با سیاست‌های حوزه هنری خبرداد.


رییس حوزه هنری هرمزگان، افزایش فعالیت‌های فرهنگی و صرفه ‌جویی هزینه‌های جاری را از دیگر سیاست‌های حوزه هنری هرمزگان عنوان و تولید محصولات هنری مناسب را یکی از برنامه‌های این حوزه هنری ذکر کرد.


پیشدار گسترش ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را یکی از برنامه های محوری حوزه هنری برشمرد و بیان کرد: در بحث ادبیات انقلاب اسلامی در استان، هنوز کارهای زیادی روی زمین مانده است که باید با برنامه ریزی مدون پیگیری و اجرا شود.


وی ادامه داد: نحوه شکل گیری مبارزات انقلابیون استان هرمزگان در راستای مبارزه با نظام ستم شاهی یکی از این اقدامات است که باید برای نسل جدید تبیین و تشریح شود.


پیشدار با تاکید بر اینکه باید نقش رزمندگان استان هرمزگان در دوران هشت سال دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن برای مردم بازگو شود، گفت: هنرمندان متعهد استان باید با لطافت و بهره گیری از ابزار هنری، حضور حماسی رزمندگان هرمزگانی در میدان جهاد را به تصویر بکشد.


رییس حوزه هنری هرمزگان در ادامه از راه اندازی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بندرعباس خبرداد و گفت: به منظور آشنایی نسل‌های آینده با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، خاطرات مبارزان هرمزگانی با نظام شاهنشاهی و همچنین رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در استان جمع آوری، مکتوب و در اختیار نسل‌های بعدی قرار می‌گیرد.


وی، تکمیل دانشنامه فرهنگی هرمزگان که از دوران مدیریت قبلی آغاز شده بود را یکی دیگر از برنامه‌های حوزه هنری استان یاد‌ کرد و بیان ‌داشت: این دانشنامه شامل قصه‌های بومی، واژگان بومی و آداب و رسوم مردم استان هرمزگان است که تا کنون شش جلد آن منتشر شده و در صورت تخصیص اعتبارات بیشتر، این دانشنامه در مدت زمان کمتری تکمیل می‌شود./851/202/ب1

ارسال نظرات