۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۲۳۴
مدیر حوزه علمیه گرمسار:

وحدت حوزه و دانشگاه اندیشه‌ای متعالی برای سعادت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گرمسار گفت: لازمه وجود کشور برای آینده این بود که بین علوم مادی و اقتصاد که عهده دار آن دانشگاه است و علوم الهی و انسانی که عهده دار آن حوزه است وحدتی ایجاد شود تا با پیوند این دو، اهداف ملی ما تحقق پذیرد.
وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام علی فرخ مدیر حوزه علمیه برادران گرمسار در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، به مناسبت سالروز وحدت حوزه علمیه و دانشگاه، ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح اظهار داشت: به وجود آمدن نظام اسلامی می‌طلبید که اقشار مختلف جامعه به ویژه قشرهای تأثیرگذار در انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی در زیر چتر واحدی جمع شده و میان آنها انسجام حاصل شود، تا بتوانند در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تأثیر گذار باشند.

 

وی با اشاره به ارزش این کار ضمن در نظر گرفتن اینکه پیش از انقلاب، دشمنان دین و ملت چه رویه کاری را دنبال می‌کردند، تصریح کرد: قبل از انقلاب سعی و تلاش دشمنان براین بود که بین دانشگاه که در مسائل اقتصادی و صنایع کشور مؤثر بود و دین جدایی بیندازند تا بدین وسیله دانشجویان را مطابق میل و عقاید غربی تربیت کنند تا اهداف مستکبرانه آنها در جامعه ایرانی محقق شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه به تشریح شرایط حکومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به علت اینکه با دنیا و آخرت ملت سر و کار داشت و لازمه وجود نظام اسلامی این بود که دانشگاهیان و قشر تحصیل‌کرده را متوجه آن کند که وجود یک کشور و ملت وابسته به وجود فرهنگ دینی و علوم مادی به عنوان دو بال در کنار یکدیگر است تا کشور به اهدافی که تعریف شده است برسد.

 

حجت الاسلام فرخ با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو بال از یک پرنده اند تصریح کرد: لازمه وجود کشور برای آینده این بود که بین علوم مادی و اقتصاد که عهده دار آن دانشگاه است و علوم الهی و انسانی که عهده دار آن در حوزه ها است وحدتی ایجاد شود تا با پیوند این دو، اهداف ملی ما تحقق پذیرد.

 

مدیر حوزه علمیه برادران گرمسار با تأکید برآنکه امام با داشتن اندیشه بزرگ دینی و پویای در رهبری حکومت اسلامی و پیشبرد اهداف نظام تازه بنیان جمهوری اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه را ضروری می‌دانست، یادآور شد: ایده امام خمینی(ره) مبنی بر وحدت این دو نهاد علمی و آموزشی و دینی مجموعه‌ای از آینده‌نگری‌ها در باب علوم و فرهنگ اسلامی و اقتصاد و امور اجتماعی کشور است.

 

وی با بیان اینکه جریان‌های ضد دینی و تفرقه افکنان و دشمنان اسلام برای تسلط بر دانشگاه‌ها برنامه‌های‌ زیادی دارند، اظهار داشت: در همه زمان‌ها مبارزه بین حق و باطل و ایمان و کفر در جریان بوده و این مبارزه دائمی از ابتدای خلقت تا زمان حال و تاروز قیامت ادامه خواهد داشت؛ مؤمنان در مسیر این مبارزه تاریخی بین دنیا طلبان و هواخواهان سعادت اخروی باید از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و با افکار شیطانی و ضددین مبارزه کنند.

 

حجت الاسلام فرخ در ادامه افزود: فرق بین ما و فرقه‌های ضد دینی و شیاطین این است که ما دارای پشتیبانی و ولایت خداوند هستیم و آنان هیچ ولی و پشتیبانی نخواهند داشت و البته پیروزی در این مبارزه با توجه به وعده های الهی در قرآن و روایات معصومین(ع) ازآن مؤمنان خواهد بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص تأثیرات مثبت این پیوند اظهار داشت: انسان دارای دو بعد دنیایی و آخرتی است جسم و روح انسان هرکدام دارای تقاضا و خواهش هایی هستند که ما باید این خواهش‌ها را تحت تسلط و کنترل قانونی قرار دهیم تا آنها را در جهت صحیح هدایت کنیم بی شک دانشگاه می‌تواند در راه رسیدن به آنچه از اهداف مادی و اقتصادی است کمک بزرگی باشد و انسان و کشور را در راه رسیدن به این اهداف یاری کند.

 

مدیر حوزه علمیه برادران گرمسار گفت: اما حوزه چون عهده دار علوم انسانی و الهی با پشتیبانی وحیانی است و وحی قول صادق خداوند است، انسان‌ها را در بکار‌گیری امور مادی هدایت‌گر خوبی خواهد بود و بدون وجود علوم وحیانی که عهده دار آن علما و شاخصین حوزه خواهند بود علوم مادی انسان‌ها افسار گسیخته و مهار نشده خواهد بود و در نتیجه بهره‌گیری از توان مادی و معنوی این دو مجموعه در کنار یکدیگر آدمی را در رسیدن به اهداف انسانی یاری می‌کند./977/302/ب1

ارسال نظرات