۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۰۹۰۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

کشتار شیعیان وجدان انسان های حق طلب را بیدار خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کشتار شیعیان به ترویج مذهب تشیع و آشنایی جهانیان با این مذهب می انجامد، گفت: کشتار شیعیان وجدان انسان های حق طلب را تحریک کرده و آنها را به بررسی عقاید و دلیل دشمنی با این مذهب سوق می دهد.
حجت الاسلام سعيد سعدي ، مدير مؤسسه حقوق و قضا اسلامي در اهواز

حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که کشتار فجیع شیعیان نیجریه بربریت و درندگی تفکرات قاتلان را ثابت می کند، تصریح کرد: از دید ما تمام حوادث تروریستی و قتل انسان های بی گناه محکوم و قابل قبول نبوده در حالی که رسانه ها و مجامع بین المللی در محکوم کردن این گونه حوادث گزینشی رفتار کرده و اتخاذ این سیاست دوگانه اعتماد مردم به آنها را از بین می برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که از دست رفتن اعتماد مردم نقش آفرینی مثبت سازمان ها و ارگان های بین المللی را کاهش می دهد، افزود: حرف زور و غیر منطقی و تحمیلی به واسطه اسلحه غیر قابل قبول و جانب داری از آن ناپذیرفتنی و سازمان های بین المللی برای مشروعیت خود باید چاره ای اندیشیده و از به کار بردن سیاست متضاد و دو پهلو پرهیز کنند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که مشروعیت ارگان ها و سازمان های بین المللی متکی به اعتماد مردم است، گفت: مردم از این ارگان ها انتظار دارند که بدون در نظر گرفتن رنگ و نژاد و مذهب و دین به برپایی عدالت و مساوات پرداخته که متأسفانه چنین اموری صورت نگرفته و در آینده چه اتفاق خواهد افتاد نامعلوم است.

 

وی با اشاره به این که گروه بوکوحرام با زمینه های فکری دیگر گروه های تکفیری رشد یافته و متأسفانه این تفکرات تکفیری در ارتش نیجریه طرفدارانی برای خود پیدا کرده است، افزود: حاکمیت نیجریه چه بسا با این تفکر مخالفت ورزیده اما فاقد اراده سیاسی و اجرایی برای بیرون انداختن این تفکرات و پیروان آنها در ارتش است.

 

حجت الاسلام سعدی با بیان این که تفکرات تکفیری در گذشته میان ارتش پاکستان رسوخ کرده و شاهد کشتار شیعیان شدیم، اظهار داشت: در این کشور دیگر گروه ها آزادانه به فعالیت های تروریستی و مانورهای نظامی در خیابان ها پرداخته و شیعیان را که سلاح دعا با خود داشتند به شهادت می رساندند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که به مرور زمان شیعیان در پاکستان احترام و وجهه اجتماعی خود را یافتند، ادامه داد: سلاح مظلومیت و منطق شیعیان رو به گسترش یافته و حکومت ها در حمایت از گروه های تروریستی تجدید نظر کرده و بدانند که علیه خودشان اقدامات تروریستی انجام خواهند داد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که آزار و اذیت شیعیان و کشتار آنها نه تنها از شیعیان نخواهد کاست، تصریح کرد: این اقدام به معرفی بهتر شیعیان در سطح جهان پرداخته، وجدان انسان های حق طلب را بیدار کرده و آنها را به جست‌وجو درباره تشیع واداشته و آشنایی با منطق و تفکر این مذهب گرویدن این اشخاص به آن را در پی خواهد داشت./9456/302/ب1

ارسال نظرات