۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۰۹۷۱۲
معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور؛

پژوهشگران سرآمد اقتدار حوزه در محافل علمی کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در پیشرفت علمی حوزه و کشور، گفت: حضور فعال و قدرتمند حوزه در جامعه علمی منوط به داشتن پژوهشگران و اساتید نیرومند است.
حجت الاسلام عماد

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در نشست خود با مدیران مدارس علمیه استان خوزستان که در مرکز مدیریت حوزه های استان در اهواز برگزار شد، با اشاره به توانمندی های استان خوزستان در زمینه مسائل پژوهشی گفت: تمام فعالیت‌های علمی و اجتماعی، دینی و مدیریتی روحانیان نشان دهنده شخصیت روحانی است.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که پژوهش های علمی و تحقیقاتی نشان دهنده ظرفیت خروجی های حوزه و کارایی آن است، اظهارداشت: حضور فعال و قدرتمند حوزه در جامعه علمی منوط به چندین مورد از جمله استادان و پژوهشگران سرآمد حوزه بوده و به همکاری سازنده حوزه های علمیه و سازمان های علمی کشور در تأسیس رشته های دانشگاهی اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام عماد با بیان این که نشریات و مقاله های علمی، کرسی های تولید علم و نظریه پردازی حوزویان زبانزد و ظرفیت در این باره فوق العاده است، ابراز داشت: توجه به بحث پژوهش در حوزه عاملی در پاسخگویی و شناسایی نیازهای کشور گشته و در حال حاضر تعداد پژوهش ها و پژوهشگران بسیار کم است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به ظرفیت بالای حوزه‌ها توجه به امر پژوهش را عاملی در پیشرفت علم و پاسخگویی به نیازهای کشور دانست و خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش طلاب برای نشر اندوخته های علمی در قالب ارائه مقاله و کتاب از بحث آموزش آغاز گشته و با تهیه مقدمات ضروری برای پزوهش شاهد شکفته شدن استعدادهای پژوهشی طلاب خواهیم شد.

 

وی با اشاره به این که مدیران حوزه های علمیه در تربیت طلاب پژوهشگر نقش عمده ای دارند، افزود: مدیران با به کار بستن تشویق و ترغیب طلاب به پژوهش و تربیت 50 طلبه پژوهشگر در 10 سال نقش مؤثر و مفید خود را در پیشرفت کشور ایفا کرده و ظرفیت طلاب خوزستانی در زمینه پژوهش بسیار بالا است.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور ایجاد کارگاه پژوهشی، تجهیز کتابخانه ها، برگزاری نشست های پژوهشی، راه اندازی نشریات علمی و فرهنگی برای طلاب در راستای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش را امری مطلوب خاطرنشان کرد و گفت: گذراندن دو واحد پژوهشی در دوران تحصیل  را ضروری برشمرده شده و دو واحد دیگر نیز منوط به حوزه ها در گنجاندن آن بوده و حمایت حوزه ها از پژوهش را خواستار شد.

 

حجت الاسلام عماد جشنواره علامه حلی را گامی در ترویج پژوهش بیان کرد و گفت: با برگزاری آن به صورت استانی خوشبختانه نشاط علمی خوبی میان طلاب حوزه های استان ایجاد شده و تعداد بالای آثار راه یافته از طلاب خوزستانی به جشنواره علامه حلی، گویای این امر مهم است./9456/202/ب2

ارسال نظرات