۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۰۹۹۳۳
رییس سازمان بسیج هنرمندان:

ضرورت تربیت هنرمند متخصص در تراز انقلاب اسلامی/ مدیریت جهادی لازمه تحول است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: ما هنوز نتوانسته ایم در تراز انقلاب اسلامی هنرمند متخصص تربیت کنیم و باید نسبت به تربیت چنین نیروهایی اهتمام داشته باشیم.
فرهنگ و هنر غلامرضا منتظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامرضا منتظری، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور، امروز در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به لزوم معرفی و تربیت نیروی ارزشی در عرصه هنر، گفت: ما هنوز نتوانسته ایم در تراز انقلاب اسلامی هنرمند متخصص تربیت کنیم و باید نسبت به تربیت نیرو اهتمام داشته باشیم.

 

منتظری با تأکید بر مدیریت جهادی در کار فرهنگی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تفاوت ها، مزیت ها و کارکردهای مدیریت جهادی را در توسعه و مدیریت جامعه مطرح کردند؛ بسیج با مدیریت دولتی نمی تواند تحول ایجاد کند و مدیریت جهادی لازمه تحول است.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به ظرفیت بی نظیر در بسیج هنرمندان، گفت: 90 هزار نفر در سراسر کشور در بسیج هنرمندان حضور دارند و 300 کانون تخصصی در این حوزه داریم که ظرفیت کم نظیری است و اگر هدایت شوند، زمینه های مناسبی را در این عرصه فراهم خواهند کرد.

 

منصوری، معاون فرهنگی خراسان رضوی نیز با بیان این که در کار فرهنگی باید عقلانیت و صمیمیت حاکم باشد، گفت: قشربندی و سطح بندی به صمیمیت آسیب وارد می کند و در بسیج باید فعالیت های به گونه ای باشد با صمیمیت جذب حداکثری را داشته باشیم.

 

وی با بیان این که باید بین بسیج و دیگر بخش ها دیگر هماهنگی باشد، گفت: بسیج هنرمندان باید با بخش های دیگر جامعه از جمله وزارت ارشاد و حوزه علمیه متصل باشد.

 

منصوری به تعامل آموزش و پرورش با حوزه علمیه اشاره و بیان کرد: بیش از 2 هزار روحانی با آموزش و پرورش همکاری دارند و بیش از 800 مدرسه روحانیان مستقر دارند که از سال گذشته با کمک سازمان تبلیغات اسلامی تدریس قرآن در بیش از 800 مدرسه شردع کردند.

 

رفاهی، رییس شورای عالی بسیج هنرمندان نیز با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین اسلام و هنر، ابراز کرد: 35 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما هنوز نتوانسته ایم هنرمند تراز انقلاب اسلامی را معرفی کنیم و دشمنان نیز برای ایجاد فاصله بین هنر و اسلام تلاش می کنند و این امر نیاز است که از روحانیان در هنر بهره برده شود.

 

وی به دیدگاه غرب به جهان اسلام و آینده نگری در مورد آن اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار به جهان اسلام توجه دارد و برای مقابله با آن آینده نگری می کند اما ما به کندی پیش می رویم و باید در بحث فرهنگ و هنر مدیریت جهادی داشته باشیم./1310/202/ب1

ارسال نظرات