۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۶۵۵
پژوهشگر سوری تأکید کرد؛

قطع رابطه با ایران بر مشکلات عربستان سعودی می‎افزاید

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر سوری مسائل سیاسی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی در حال افزایش عربستان سعودی گفت: قطع رابطه یک جانبه با جمهوری اسلامی ایران بر مشکلات روزافزون عربستان سعودی دامن می‎زند.
تظاهرات ضد آل سعود بعد از نماز جمعه تهران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فائز الصانغ، نویسنده و پژوهشگر سوری مسائل سیاسی، با حضوردر برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به قطع رابطه یک جانبه عربستان سعودی و بی توجهی به خواسته مردم  خود گفت: پس از اعدام آیت الله نمر و برخورد ناصحیح با هموطنان عربستانی و بی توجهی به دموکراسی و حقوق بشر، ماهیت منفور این رژیم در نزد غرب بیشتر مکشوف شده است.

 

نویسنده و پژوهشگر سوری مسائل سیاسی با بیان این که عربستان سعودی اموال هنگفتی را برای ترمیم وجهه سیاسی خود در افکار و آرای عمومی غرب پرداخت می کند، اظهار داشت: قطع رابطه یک جانبه عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های صورت گرفته به ویژه اعدام های صورت گرفته در سال میلادی جدید است.

 

فائز الصانغ با اشاره به این که بی توجهی به حقوق شهروندی، اعدام و جنایت های صورت گرفته و قطع رابطه یک جانبه از سوی عربستان سعودی نشان از نداشتن دموکراسی واقعی در این کشور است، ابراز داشت: این کشور حق دفاع و اعتراض درباره حقوق بشر با توجه به سوء پیشینه خود در این زمینه را ندارد و وجهه عربستان سعودی در انظار و آرای مردم غرب به شدت تخریب شده است.

 

وی با بیان اینکه نویسندگان و روزنامه نگاران شیوه حکومتداری در عربستان سعودی را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند، تصریح کرد: قطع رابطه یک جانبه عربستان سعودی برای ترمیم وجهه خود در افکار عمومی و به حاشیه راندن افکار عمومی از اعدام های صورت گرفته در این کشور است.

 

پژوهشگر سوری مسائل سیاسی با اشاره به این که نظام آل سعود دچار اضطراب و نابسامانی شده و اموال هنگفتی از سوی این رژیم در موارد نامناسب همچون تروریسم هزینه می شود، گفت: عربستان سعودی به جای حل مشکلات داخلی مرتبط با قدرت سیاسی و توزیع ناعادلانه ثروت و تلاش به برقراری دموکراسی که جهان خواهان است به گسترش گرفتاری های خارجی خود می پردازد.

 

فائز الصانغ با بیان اینکه قطع رابطه عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران به گرفتاری های خارجی و روزافزون آن دامن می زند، خاطرنشان کرد: این کشور به هیچ وجه خواهان پیشرفت و دموکراسی در کشورهای عربی نبوده و با انواع حیله و نیرنگ خواهان بازگشت کشورهای متمدن و طالب دموکراسی به دوران عقب ماندگی همچون خود است.

 

این نویسنده سوری، گرفتاری ها و سیاست های نادرست مسؤولان سعودی را سبب آگاهی مردم در داخل این کشور دانست و افزود: اقدامات فراتر از قانون و منحصر کردن قدرت در دست خاندان آل سعود و زیر خط فقر قرار گرفتن بسیاری از مردم این کشور با توجه منحصر شدن ثروت در دست خاندان حاکم، اعتراض مردم این کشور را به دنبال خواهد داشت./9456/ب202/د

ارسال نظرات