۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۱۱۳۶۸
شیخ نعیم قاسم:

عربستان رفتاری حکیمانه با ایران داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان به سعودی ها توصیه کرد که رفتاری حکیمانه و نقشی مثبت در سطح منطقه برعهده بگیرند و برای تامین منافع همه ملت های منطقه با جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ باشند و توافق کنند.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان که در مراسم جشن هیات های زنان حزب الله در مجمع المجتبی (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، تصریح کرد: از سعودی ها می خواهیم که رفتاری حکیمانه در پیش بگیرند و این منطقه را با گزینه هایش به حال خود بگذارند و مشارکت های آنها در امور خیر، همکاری ها و کمک ها باشد.


وی اظهارداشت: ازسعودی ها می خواهیم فرصت و مجال را برای توافق با ایران برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه فراهم کنند به ویژه این که ایران یک بازیگر مثبت و کشوری مهم در تثبیت ثبات و امنیت منطقه است.


معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ایران با اتخاذ روش ها واسلوب مثبت درصدد همکاری با عرب ها و مسلمانان در خصوص پرونده ها و قضایای آنها است و ما باید از این فرصت برای انتقال به مرحله ای بهتر استفاده کنیم.


شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لبنان امروز در منطقه ای ملتهب زندگی می کند و آتش از همه طرف آن را احاطه کرده است با این وجود برخلاف تصور و انتظار دیگران تحت تاثیر التهاب آفرینی و آتش افروزی از جانب اسرائیل و یا تکفیری ها درسوریه قرارنگرفته است.


وی تاکید کرد که دلیل این تاثیر ناپذیری، رفتار گروه های سیاسی در لبنان و در راس آنها حزب الله است که همچون سپری در مقابل فتنه انگیزی ها ایستاده است و برهمکاری برای نجات لبنان در این شرایط سخت اصرار دارد.


معاون دبیرکل حزب الله افزود: حزب الله برای نجات لبنان با صلابت، جرات و شجاعت در مقابل تکفیری ها ایستاده و همزمان بر گفت وگوی لبنانی ها به عنوان تنها گزینه موجود برای دستیابی به راه حل ها با وجود اختلافات عمیق ناشی از تحولات مختلف تمایلی زیاد نشان داده است.


شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: حزب الله برای فعال شدن همه موسسات و دستگاه های لبنان از جمله مجلس نمایندگان و هیات دولت همه تلاش خود را به کار گرفته است اما متاسفانه از فرصت ها در لبنان به شکل کافی استفاده نمی کنیم و فرصت ها را یکی بعداز دیگری ازدست می دهیم.


وی خاطرنشان کرد: همه نیروهای غربی و همه تحلیلگران از این که بعداز گذشت پنج سال از بحران سوریه ، لبنان که در کنار این بحران و تحت تاثیر مستقیم امنیتی و سیاسی آن قرار دارد، همچنان باقی مانده است، شگفت زده هستند و ما باید از این موفقیت بزرگ استفاده کنیم.


معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد:تلاش هایی برای فعال شدن دوباره دولت لبنان آغاز شده و راه حلی ساده و عادی وجود دارد که به انتصاب های در شورای مرکزی نظامی موکول است و اگر این راه حل موفقیت آمیز باشد، فعالیت های دولت به شکل بسیار طبیعی شروع می شود و بر دیگر پرونده های مردم تاثیر می گذارد.


شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: از همه طرف ها می خواهم که از التزام به تسهیل این راه حل برای پر کردن خلاء ها در شورای مرکزی نظامی عقب نشینی نکنند تا لبنان وارد مشکلات و پیچیدگی های جدید نشود.


وی گفت: امیدواریم با فعال شدن دولت و مجلس نمایندگان زمینه اجرای موفق دیگر اصول قانون اساسی لبنان از جمله انتخاب رییس جمهوری به دون انتظار کشیدن برای دستورها و فشارهای خارجی فراهم شود.


معاون دبیرکل حزب الله افزود: کاملا روشن شده است که ملت های منطقه دیکته های خارجی تحت عنوان راه حل ها را نمی پذیرند و به همین دلیل در همه کشورها شاهد تظاهرات ها، انقلاب ها، جنبش ها، مشکلات و پیچیدگی ها هستیم.


وی اظهارداشت: محور بحران های در منطقه مداخله های خارجی است که می خواهد شروط خود را بر ملت های منطقه تحمیل کند و از جمله آنها اقدامات و رفتارهای سعودی ها برای تحمیل شروط خود بر یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان است و به همین دلیل شاهد پیچیدگی ها مختلفی در این کشورهای منطقه هستیم.


وی خاطرنشان کرد: در هر صورت ما در میدان مبارزه حاضر هستیم و الحمد لله تاکنون به نتایج بسیار خوبی دست یافته ایم، هرگز تسلیم نمی شویم و میدان را برای تکفیری ها ترک نمی کنیم تا هرآنچه می خواهند، انجام دهند.


معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: امروز شاهد شکست های متوالی تکفیری ها در عراق و سوریه هستیم و در لبنان هم با تلاش های دستگاه های امنیتی و ارتش و همکاری ملت و مقاومت ضربه های بسیار بزرگی را متحمل شده اند.


شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: تکفیری های وحشی که ما را از آنها می ترسانند شکست پذیر هستند به شرط این که همچنان در میدان باشیم و دولت های بزرگ و منطقه ای را قانع کنیم که کمک به آنها را متوقف کنند.


وی گفت: تکفیری های وحشی به دون کمک های دولت های بزرگ و منطقه ای بسیار ضعیف هستند و با ادامه این کمک ها باید زمانی بیشتر و قربانیانی بیشتر برای نابودی آنها صرف کنیم و در نهایت نخواهند توانست در منطقه گزینه های خود را اجرا کنند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات