۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۱۵۵۱

کتاب «صحیفه سجادیه» با ترجمه استاد آیتی به چاپ نهم رسید

خبرگزاری رسا ـ چاپ نهم کتاب «صحفیه سجادیه» با ترجمه مرحوم استاد عبدالمحمد آیتی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.
چاپ نهم کتاب «صحيفه سجاديه» با ترجمه استاد عبدالمحمد آيتي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «صحیفه سجّادیه» مجموعه‌ای از ادعیه و مناجات‌های امام چهارم، علی بن الحسین زین العابدین علیه السلام است که مشتمل بر 54 نیایش و دارای مضامین اعتقادی، فضیلت‌های اخلاقی، سنت‌های الهی، شرافت‌های انسانی، مسائل اجتماعی، فرهنگی است.

 

 صحیفه سجادیه که به «زبور آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم و انجیل اهل البیت علیهم السلام و اخت القرآن» نیز معروف است رازها و نجواهای کسی است که او را سرور ساجدان و پیشوای مشتاقان و زیور عابدان خوانده‌اند. چون در صحیفه سجادیه برای مسائل گوناگون و نیازهای مختلف انسان دعایی آمده است به آن صحیفه کامله و کبیره نیز می‌گویند که به همه ابعاد انسانی پرداخته است و راوی آن نجم‌الدّین بهاءالشرف علوی است.

 

 نخستین راویان صحیفه نیز فرزندان امام سجّاد علیه السلام یعنی محمد بن علی و زید بن علی بوده‌اند. امام محمدباقر علیه السلام این ودیعت را به فرزند خود امام جعفر صادق علیه السلام  سپرده‌اند و زید بن علی آن را به فرزند خود یحیی‌بن زید داده است. متوکل بن هارون کسی است که با یحیی بن زید دیدار کرده و یحیی چون پیشگویی شهادت خود را شنیده صحیفه‌ای را که در نزد او بوده به متوکل داده است تا به مدینه ببرد. سرانجام هم این صحیفه به دست راوی، بهاءالشرف علوی، می‌رسد و اینک یکی از کتب ارزشمند شیعیان جهان محسوب می‌شود.

 

 مرحوم استاد عبدالمحمد آیتی در مجلد منتشر شده از سوی انتشارات سروش با ترجمه‌ای روان و شیوا و البته محققانه و کامل به صورت نیایش به نیایش منتشر شده و مترجم در این مسیر تلاش فراوان و اهتمام جدی داشته است.

 

 چاپ نهم «صحیفه سجادیه» در 380 صفحه به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات سروش به بازار نشر عرضه و در اختیار علاقه‌مندان به متون دینی و مذهبی و مشتاقان کسب معارف الهی قرار گرفته است. /998/د102/ق 

منبع: انتشارات سروش

ارسال نظرات