۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۳۱۲۴۶۷
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

آمریکا، آل سعود را به ایجاد تنش در منطقه تشویق می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: آمریکا به دنبال جنگ غیر مستقیم و تجاوز نیابتی به ملت ها است که امروزه عربستان به عنوان نماینده اسرائیل و آمریکا در منطقه عمل می کند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که ملت ایران با سربلندی از گردنه مذاکرات هسته ای عبور کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب عبور از این گردنه را امری مهم و بزرگ دانست و از تیم هسته ای و وزارت امور خارجه تشکر کردند.

 

وی افزود: رهبری در بیانات خود برجام را یک فرصت و تهدید برای ایران دانست که به اذعان دشمن فرصت آن دور شدن ایران از جنگ بود که البته این موضوع با واقعیت دور است، چرا که آنها توان جنگ با ایران را ندارند.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با بیان این که فرمانده سپاه پاسداران ایران اعلام کرد هیچ ارتشی در دنیا توان حمله و مبارزه با لشکریان ارتش، سپاه و بسیج ایران را ندارد، گفت: دشمن به بهانه هایی به دنبال راه اندازی جنگ بود که اگر ایران برنده جنگ هم باشد، در نهایت خسارت هایی را می بیند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به پیروزی ایران در جنگ تحمیلی، افزود: در جنگ 8 ساله خسارات بسیاری به ایران وارد شد که همچنان نیز افرادی در بین ما وجود دارند که به واسطه تجاوزهای صدام به سختی زندگی می کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دشمن توان مقابله با ایران را ندارد، گفت: استکبار استراتژی خود را در نداشتن جنگ مستقیم با ایران قرار داده است، چرا که در افغانستان و عراق شکست خورد، از این رو در سوریه و یمن مستقیم وارد جنگ نشده است.

 

وی با بیان این که ملت های دنیا از آمریکا متنفر هستند، چرا که این کشور را جنگ طلب می دانند، افزود: به واسطه چنین دیدگاهی، آمریکا به دنبال جنگ غیر مستقیم و تجاوز نیابتی به ملت ها است که امروزه عربستان به عنوان نماینده اسرائیل و آمریکا در منطقه عمل می کند.

 

به گفته وی، آمریکا در دنیا وانمود می کند که به دنبال صلح است، اما واقعیت این است که این کشور دروغگو ترین کشور دنیا است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر دفاع از حقوق بشر، گفت: مگر بشر صرفا صهیونیست ها و آمریکایی ها هستند و فلسطینی ها و یمنی ها نمی توانند جزء بشر محسوب شوند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: آمریکا در ظاهر به دنبال رفع تنش است، اما در باطن و مذاکرات محرمانه به تشویق سعودی ها در جهت ایجاد تنش می پردازد تا سرزمین های اسلامی را تخریب کند و در این بین به این منطقه به بهانه درست کردن شرایط ورود پیدا کند و خود را به عنوان یک مصلح موفق در دنیا جلوه دهد./1307/302/ب1

ارسال نظرات