۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۱۲۶۱۷
تحلیل‌گر مسائل آمریکا:

حاکمیت آمریکا مسأله اسلام‌هراسی را در این کشور تشدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ تحلیل‌گر مسائل آمریکا با بیان این‌که امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی آمریکا مسأله راه‌اندازی اسلام هراسی از سوی حاکمیت است که روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: جریاناتی به دنبال حوادث تروریستی پاریس مسائلی را در آمریکا پیاده کردند که سبب ترس بیشتر مردم نسبت به اسلام می‌شود.
هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرضیه هاشمی مجری شبکه خبری پرس‌تی‌وی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی آسیب شناسی بحران های اجتماعی در آمریکا که در پژوهشگاه مطالعات جهان، برگزار شد، گفت: سه مساله اقتصاد، سیستم سیاسی و مساله نژادپرستی در آمریکا  بسیار مشکل‌ساز است.

 

وی عنوان کرد: به لحاظ اقتصادی طبقات میانی جامعه با کمترین مشکل به لحاظ شغلی به حاشیه رانده می‌شوند، روی ساختار بسیاری از شهرهای نتوانستند کار کنند زیرا پول را برای جاهای دیگر خرج می‌کنند.

 

تحلیل‌گر مسائل آمریکا اظهار داشت: به میزانی وضعیت برخی شهرها در آمریکا وخیم است که حتی آب خوردن مردم که از شبکه های آبرسانی منتقل می‌شود گل‌آلود است.

 

هاشمی گفت: به لحاظ سیاسی هنگام انتخابات بیشتر کسانی که جنگ طلب هستند رای می‌آورند همواره مساله دفاع و حمله مطرح می‌شود اما کسی نمی‌پرسد که حمله به کجا برای چه یا دفاع در برابر چه کسانی صورت می‌گیرد.

 

وی ابراز کرد: امروز یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی آمریکا مساله راه‌اندازی اسلام هراسی از سوی حاکمیت است که روز به روز بیشتر می‌شود، جریاناتی به دنبال حوادث تروریستی پاریس مسائلی را در آمریکا پیاده کردند که سبب ترس بیشتر مردم نسبت به اسلام می‌شود.

 

مجری شبکه خبری پرس‌تی‌وی بیان داشت: امروز جوسازی‌های کردند تا مردم نسبت به مسلمانان گارد بگیرند، اگر چه مساله نژادپرستی نیز به سرعت گسترش داده می‌شود مردم مخالفت و راهپیمایی دارند اما پوشش رسانه‌ای داده نمی‌شود.

 

هاشمی در بخش دوم صحبت های خود خاطرنشان کرد: در آمریکا یک دولت پشت پرده و یک دولت در ظاهر است برخی مانند حزب جمهوری خواه الان درباره ارزش خانواده صحبت می‌کنند اما در عمل هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد زیرا حاکمیت تحت تاثیر دولت پشت پرده است.

 

وی افزود: مردم آمریکا هنوز مقداری ریشه مذهبی دارند اما به میزانی روی آنها کار می‌کنند تا همین مقدار هم از دست برود به عنوان مثال 30 سال است که روی مساله هم‌جنس بازی کار می‌کنند تا این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

 

وی عنوان کرد: برخی تفکر می‌کنند که در غرب کسی با فرهنگ حجاب مشکل ندارد اما این مساله کاملا برعکس است ما نباید اجازه دهیم که آمریکا را از دید ما بزرگ کنند.

 

تحلیل‌گر مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا همان آمریکایی است که زمانی هواپیمایی ایران را در خلیج فارس زد و ظلم و ستم‌های زیادی به کشور ایران و سایر کشورها روا داشت.

 

هاشمی در پایان گفت: این واقعیت را نباید فراموش کنید که آمریکا در داخل کشور خود نیز به مردم خود بسیار ظلم‌ها می‌کند در زندان های آمریکا اتفاقات وحشتناکی می‌افتد و رسانه‌ای نمی‌شود، اما وقتی در ایران کوچک ترین اتفاق افتد آن را در بوق و کرنا کرده و بزرگ می‌کنند./807/202/ب1

ارسال نظرات