۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۳۱۳۶۹۷
انتشار 220 عنوان کتاب؛

دستاورد پنج ساله حوزه هنری در انتشار کتاب‌ در حوزه انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: تاکنون 220 عنوان کتاب با موضوع نقش مردم استان‌های کشور در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوی حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.
حسين نصرالله زنجاني، مشاور فرهنگي مديرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین نصرالله زنجانی، مشاور فرهنگی مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: تاکنون 220 عنوان کتاب با موضوع نقش مردم استان‌های کشور در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوی حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.

 

وی افزود: این تعداد کتاب در طول پنج سال گذشته به چاپ رسیده و 400 پروژه دیگر در زمینه تدوین تاریخ انقلاب اسلامی نیز برای چاپ در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

 

 مشاور فرهنگی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به فعالیت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری در تمام مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این دفتر جمع‌آوری و نشر تاریخ انقلاب اسلامی استان‌های کشور است.

 

 زنجانی با اشاره به اهمیت تاریخ شفاهی در حفظ و ماندگاری تاریخ کشور، تصریح کرد: تاریخ شفاهی که همان روایت عامه مردم از رویدادها و تحولات است می‌تواند در تدوین تاریخ معاصر کشور نقش مهمی ایفا کند.

 

 این مشاور فرهنگی مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری درباره برگزاری 50 کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی در کشور عنوان کرد: استقبال خوبی از این کارگاه در همه استان‌ها به عمل آمده و در استان چهارمحال و بختیاری نیز با حضور افراد تحصیل‌کرده و علاقه‌مند در این کارگاه، انتظار تحولات خوبی در این حوزه وجود دارد.

 

 زنجانی بیان کرد: بی شک مردم همه استان‌های کشور نقش مهمی در تحولات تاریخ معاصر کشور و به‌ویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند که باید با جمع‌آوری خاطرات و روایت‌های افراد موثر، تاریخ کشور را ثبت و ماندگار کرد.

 

 وی، ثبت و ضبط تاریخی شفاهی کشور را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: فرصت محدود و زمان در حال گذر است و ضروری است تا با همکاری و عزم ملی به طور حرفه‌ای و همه جانبه نسبت به جمع‌آوری خاطرات تاریخ معاصر کشور اقدام شود./998/د102/ق

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات