۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۹۶۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

دهه فجر نماد اقتدار، عزت و افتخار ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که دهه فجر نماد اقتدار، عزت و افتخار ایران اسلامی است، گفت: ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان و گفتمان ارزش ها و دستاوردهای انقلاب دینی است و این دهه با ارزش زمینه ساز سربلندی ایران اسلامی را فراهم کرد.
حقيقي، مدير کل فرهنگ وارشاد اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: قرآن کریم مادر همه هنرهاست و مسجد پایگاه حضور همه جامعه ی شهری و روستایی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که قرآن کریم، مسجد و هنر سه ضلع برنامه های فرهنگی را تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: امروز تمامی کارهای فرهنگی با سه ضلع قرآن کریم، مسجد و هنر پیش می رود و در زمان کوتاهی با استعانت از این سه ضلع متعالی می توان نهایت بهره مندی را برد.

 

حقیقی با بیان این که  شرح وظایف همه ما از قرآن آغاز  و به برنامه‌های فرهنگی ختم می‌شود، گفت: تک تک مجموعه هفت هنر برانگیخته از قرآن کریم است، مسجد پایگاه حضور جامعه شهری و روستایی است و هرگونه فعالیت‌های فرهنگی در بستر آن شکل می‌ گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که دهه فجر نماد اقتدار، عزت و افتخار ایران اسلامی است، گفت: ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان و گفتمان ارزش ها و دستاوردهای انقلاب دینی است و این دهه با ارزش زمینه  ساز سربلندی ایران اسلامی را فراهم کرد.

 

حقیقی در رابطه با برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی در دهه فجر افزود: برگزاری مسابقه روزنامه دیواری، فوتسال دیجیتال، محافل انس با قرآن کریم در تمامی مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری هستند، اعزام اعضای کانون ها به موزه عبرت تهران، اهدای بسته فرهنگی متناسب با دهه فجر به مساجد، پخش طنین الله اکبر از ماذنه مساجد در شب 22بهمن، برگزاری جشن انقلاب در همه کانون ها و به طور متمرکز در مجتمع آفتاب اراک از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ابراز کرد: برگزاری ایستگاه نقاشی، نقاشی کودکان، نمایشگاه های کتاب، کنسرت موسیقی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، تکریم سادات، نشست نخبگان آشتیان، مسابقه عکس و فیلم به روایت فجر، جنگ های شادی، اجرای نمایش و افتتاح مرکز هنرهای  تجسمی از جمله این برنامه ها است برخی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی است.

 

حقیقی بیان کرد: کمیته ای متشکل از 15 دستگاه فرهنگی به مناسبت برنامه ریزی برای ایام دهه فجر تشکیل شده است، گفت: مجموعه برنامه هایی که با هماهنگی مدیران کل 15 دستگاه تهیه و پیش بینی شده است با هماهنگی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در دهه فجر اجرا می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: برنامه های شاخصی در دهه فجر امسال  منسجم تر از سال های گذشته با تدبیر و مدیریت منسجم و با هماهنگی با شهرستانها و ادارات شهرستانی تدارک دیده شده است./842/202/ب1

ارسال نظرات