۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۳۱۲

کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان «مرکز هنری برتر» ایران برگزیده شد

خبرگزاری رسا ـ در هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان «مرکز هنری برتر» برگزیده شد.
کتابخانه و موزه ملي ملک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در آیین معرفی و نکوداشت فعالان و حامیان هنرهای تجسمی کشور به مناسبت برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، کتابخانه و موزه ملی ملک را به عنوان «مرکز هنری برتر» برگزید و از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران و نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور تقدیر کرد.

  

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوح افتخاری که به این مناسبت به مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرده، یادآور شده است «نظر به تلاش‌های پیوسته و ثمربخش آن موزه در سازماندهی رخدادهای تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی به عنوان «مرکز هنری برتر» در گروه مراکز هنری هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر این لوح تقدیر تقدیم می‌گردد».

   

کتابخانه و موزه ملی ملک، یادگار حاج حسین آقا ملک، فرهنگ‌دوست تاریخ معاصر ایران به شمار می‌آید که در سال 1316 خورشیدی به آستان قدس رضوی وقف‌شده است. این گنجینه، منظومه‌ای از برترین آثار فرهنگی ایران را از سه‌هزار سال پیش بدین‌سو، دربرگیرنده نسخه‌های خطی و چاپ سنگی و سربی، سکه‌های تاریخی، تابلوهای نقاشی، قطعات و مرقعات خوش‌نویسی و نگارگری، گنجینه لاکی و اسناد تاریخی را در خود جای داده است./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک

ارسال نظرات