۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۳۱۶۷۸۱
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرمان:

تکنولوژی فرهنگی بیگانه، ترویج فرهنگ غربی را در کشور به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: تکنولوژی فرهنگی بیگان؛ بالطبع ترویج فرهنگ آنان را در کشور بدنبال دارد و در این میان سخن از اختیار و انتخاب امری نابجا است چرا که این فرهنگ، انتخاب افراد و محاسبات فکری آنان را تحت تأثیر قرار داده و زمینه‌های مفاسد را سهل‌الوصول‌تر می‌کند.
تکنولوژي جديد

حجت الاسلام سید رضا موسوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرمان و مدرس کشوری جنگ نرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با شبهات موجود در زمینه استفاده از ابزار های جدید اظهار داشت: اعتقاد به اینکه برخی امکانات در ابزارهای جدید ارتباطی؛ اختیاری است پس فرد می ‌تواند آن را انتخاب نکند؛ در میان برخی اقشار رواج دارد از این رو باید بگوییم که صحت و درستی این سخن مانند آن است که صدا و سیما هرگونه فیلمی را در برخی شبکه‌های خودش پخش کند و بگوید ما کسی را اجبار به دیدن این شبکه نمی‌کنیم و هر کس خودش می تواند شبکه را انتخاب کرده و نگاه نکند و مختار است که از این امکان استفاده نکند.


وی بیان داشت: تکنولوژی فرهنگی بیگانه بالطبع ترویج فرهنگ آنان را در کشور بدنبال دارد و در این میان سخن از اختیار و انتخاب امری نابجاست چرا که این فرهنگ انتخاب افراد و محاسبات فکری آنان را تحت تأثیر قرار داده و زمینه‌های مفاسد را سهل‌الوصول‌تر می‌کند.


حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: برخورداری جامعه از قابلیت‌های جرم‌خیز زمینه گناه را فراهم کرده و هزینه زندگی پاک را برای افراد بالا می‌برد و در منطق دین همانگونه که باید از فساد دوری جست، بایستی زمینه و مقدمات آن را نیز فراهم نکرد.


وی اضافه کرد: البته باید این مساله را در نظر بگیریم که این تکنولوژی با ورود به کشور در دست هر فردی از هر قشر و گروه سنی قرار می گیرد از این رو به راحتی نمی توان با این مساله برخورد سهل انگارانه داشت.


این مقام مسؤول تصریح کرد: برخی معتقدند کمال انسان در آن است که زمینه‌های گناه فراهم شود سپس انسان با اختیار و اراده خود دچار فساد نشود بنابراین مقابله و نفی برخی تکنو لوژی‌ها با عنوان این که مقدمه و بستر فساد را ایجاد می‌کنند کار صحیح و روش دینی و شرعی نیست در حالی که اگر مطالعه‌ای هر چند گذرا نسبت به تعالیم اسلامی صورت گیرد به روشنی نادرستی دیدگاه مذکور بدست می‌آید.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرمان خاطرنشان کرد: اسلام نسبت به مقدمات و زمینه‌های معصیت و فساد اهتمام و حساسیت زیادی داشته و خواهان آن است که بستر‌های گناه فراهم نشود چنانچه درتعالیم دینی تأکیدات و سفارشات زیادی نسبت به فاصله گرفتن از مقدمات و بسترهای فساد بویژه در مسائل جنسی شده است.


وی ادامه داد: در اسلام توصیه‌ها و دستورات مؤکد فراوانی مبنی بر عدم اختلاط زن و مرد شده است و بیان شده که اگر زن و مرد در فضای خلوت قرار گیرند کراهت دارد همچنین آمده که اگر در این مکان خلوت ترس به گناه افتادن در میان باشد؛ حکم حرمت بر آن بار می‌شود و یا این که زن و مرد نامحرم نباید لباس‌هایی که موجب جلب توجه یکدیگر باشد ‌بپوشند و دستوراتی از این قبیل که همه اینها مبتنی بر لزوم فاصله گرفتن از بسترهای فساد و گناهان جنسی است.


این استاد دانشگاه جنگ نرم گفت: برخی کارشناسان تربیت اسلامی معتقدند؛ این باور غلطی است که زمینه گناه را فراهم و ترویج کنیم و امکانات آن را بیاوریم و بعد بگوییم آقا شما دست نزنید! یا بگوییم اگر به محیطی که گناه زیاد است بروید؛ تقوای شما بیشتر می شود! و یا اینکه؛ افرادی که آنجا رشد کرده‌اند خیلی با تقوا‌تر هستند! بلکه باید گفت تا می شود نباید در این گونه اجتماعات حضور پیدا کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور در مجلس گناه حرام است و حتی الامکان در آن شرایط باید به جایی رفت که دینتان حفظ شود در همین رابطه می‌ببینم معصومین، بزرگان، مراجع عظام تقلید و اساتید اخلاق توصیه می کنند خودتان حضور پیدا نکنید و فرزندانتان را هم به هر جمعی نبرید و هر وسیله‌ای برای آنان فراهم نکنید پس نمی توان با تفکر تعالی در مجلس گناه خود را با هر مساله گناه آلودی مواجه کنیم و بگوییم در این صورت رشد خواهیم کرد.ت/9703/302/ب3

 

ارسال نظرات