۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۳۱۶۷۸۵
کتابی برای افزایش بصیرت در انتخابات پیش رو؛

"مجلس ششم از تحصن تا تقلب"

خبرگزاری رسا ـ کتاب " مجلس ششم از تحصن تا تقلب" شرح وقایع مهم مجلس ششم است و کمک می کند تا خواننده بتواند مسائل مجلس آن زمان را بهتر درک کند و با بصیرتی بیش از گذشته در انتخابات پیش رو شرکت کند، از مواردی که در این کتاب به آن پرداخته شده نامه نمایندگان مجلس ششم به مقام معظم رهبری موسوم به "جام زهر" و ریشه های فتنه 18 تیر 78 است.
مجلس ششم از تحصن تا تقلب

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور برای آشنایی مردم با جریانات و وقایع مهم مجلس ششم و افزایش بصیرت در انتخابات پیش رو کتاب مجلس ششم از تحصن تا تقلب"  نوشته روح الله اژدری، چاپ اول 94  و از انتشارات موسسسه فرهنگی هنری قدر ولایت را به مردم پیشنهاد کرد.

به نقل از پایگاه موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، این کتاب در 4 فصل تنظیم شده که به اختصار به شرح ذیل است:

فصل اول : جریان شناسی انتخابات مجلس:

1- اهمیت انتخابات: انتخابات در تغییر سرنوشت مردم و مملکت بسیار مهم است و همگی باید برای حفظ وحدت ملی؛ مشارکت حداکثری، انتخاب فرد اصلح و... را مراعات نمایند

2- ضرورت جریان شناسی جناح­های حاضر در انتخابات مجلس :

1/2– اصولگرایان: تعریف و شاخص­ها و الویت­های اصولگرایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

2/2- اصلاح طلبان: مبانی فکری، سوابق سیاسی، مشکلات اصلاح طلبان و جبهه اصلاح طلب و ایجاد بحران­های تیرماه سال78 و خرداد88 توسط این جبهه

3- راهبردهای رهبری در مهار فتنه سال88

فصل دوم: نماینده و مجلس تراز انقلاب اسلامی در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری

1- اهم دیدگاه امام راحل پیرامون مهمترین ویژگی­های نماینده شایسته و ویژگی­های نماینده ناشایسته. نمایندة شایسته؛ متفکر، دلسوز، متعهد به اسلام و قانون اساسی، محرومیت چشیده، وفادار به ملّت و نمایندة ناشایست؛ وابسته به قدرت مالی خارجی، طرفدار اسلام آمریکایی، منحرف، مشکوک، نالایق، متخلف شده‌اند.

2- اهم دیدگاه رهبری پیرامون مهمترین خصوصیات مجلس شورای اسلامی و نمایند آن و رابطه نمایندگان با مردم و نظارت استصوابی.

فصل سوم: مجلس ششم از تقلب تا تحصن

1- تشکیل و حاکمیت حزب مشارکت در دولت اصلاحات:

1/1- در دوم خرداد 76 دولت سید محمّد خاتمی تشکیل و اصلاحات افراطی بر تحقق خواسته­های خود با تشکیل حزبی بنام مشارکت که یک حزب دولت ساخته مثل حزب کارگزاران سازندگی بود، فعالیت­های ضد دین خود را آغاز کردند. این حزب در مجموع توسط 110نفر با دو طیف فکری تشکیل شده است: یکی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که در 13آبان 58 سفارت آمریکا را تسخیر کردند و در حال حاضر اکثر به اتفاق آنان پشیمان گشته و بسمت غرب یا فرار کرده یا سنگ غرب را سینه می­زنند و طیف دیگر آنان نواندیشان دینی که تمایل به لیبرال دمکراسی غرب(اسلام آمریکایی)دارند را بوجود آوردند.

2/1- حزب مشارکت برای اعمال خواسته­های سکولار خود ابتدا با شعارهای «ایران برای همه ایرانیان» و «دانستن حق مردم است» شروع کرد و از وضع موجود کشور به تندی و غیر مسئولانه مکرراً انتقاد کرد، بطوری که با نوشتن کتاب «عالیجناب سرخ پوش و عالیجناب خاکستری» آقای هاشمی را منکوب و محکوم کرد و تمام قتل­های زنجیره­ای را به او نسبت دادند .

 

 

2- تقلب در انتخابات مجلس ششم:

 اصلاح­طلب­ها به رهبری حزب مشارکت در شمارش آرا انتخابات مجلس ششم در تهران دست به تقلب زدند بطوریکه در نتیجه انتخابات در تهران (مورخه 7اسفند 78 ) در لیست 30نفره، 29نفر اصلاح­طلب و نفر سی­ام اکبرهاشمی­رفسنجانی بود.

3- نامه شورای نگهبان به رهبری و رهنمودهای معظم­له:

 تخلفات گسترده در انتخابات تهران نارضایتی زیادی به همراه داشت بطوری که شورای نگهبان بر اساس وظیفة نظارتی خود حاضر به تأیید انتخابات نشد و جناح حاکم که خود راپیروز انتخابات می­دانست و مناصب کلیدی در ستاد انتخابات وزارت را در اختیار کشور داشت، بر مواضع خود تأکید کرد و حملات شدیدی را بر علیه نهاد نظارتی شورای نگهبان تدارک دید. در این شرایط شورای نگهبان در نامه­ای به رهبر انقلاب ماوقع حوادث انتخابات و نتایج بازشماری تعدادی از صندوق­ها را بازگو کرده و از ایشان رهنمود خواستند. معظم­له طی نامه­ای متضمن تشکر از تلاش­های اعضاء شورای نگهبان، تأکید فرمودند:

الف: صندوق­های مخدوش از نظر شورای نگهبان ابطال گردد.

 ب: بازشماری بقیه صندوق­ها که مدّت زمان طولانی می‌طلبد و ناممکن است ایرادی از نظر قانونی و شرعی متوجه شورای نگهبان نیست.

 ج: وضعیت منتخبان تهران با توّجه به کلیه صندوق­ها ملاحظه و نتایج آن بعنوان نتایج قطعی اعلام شود.

 د: دستگاه قضایی و بازرسی موظف­اند عاملان تخلف را شناسایی و تحت تعقیب قانونی قرار دهند.

4- نتیجه اقدامات شورای نگهبان:

 شورای نگهبان با توجّه به رهنمودها و تلاش سه­ماهه در اوّل خرداد 79 نتیجه قطعی انتخابات را طی بیانیه­ای اعلام کرد. با مقایسه دو لیست اعلام شده تهران، سه نفر از افراد اصلاح­طلب رأی لازم را نیاوردند و یک نفر از اصولگراها انتخاب شد و اکبرهاشمی رفسنجانی از نفر آخر به نفر بیستم ارتقاء یافت. در پی این اعلام هاشمی­رفسنجانی ترک مجلس را بر حضور ترجیح داد و با صدور بیانیه­ای بطور رسمی انصراف خود را از نمایندگی مجلس اعلام کرد.

5- پیگیری قضایی جرائم انتخاباتی:

 بر اساس نامه رهبر انقلاب، آیت­الله­جنتی دبیر شورای نگهبان طی نامه­ای به قوه­قضایه خواستار رسیدگی فوری به جرائم تخلفات انتخاباتی ستاد انتخابات وزارت کشور به ریاست مصطفی تاج­زاده عضو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، دو حزب مؤثر اصلاح­طلبان شد.(نامه در صفحه94 کتاب ملاحظه شود)

6- اصلاح قانون مطبوعات توسط مجلس پنجم:

 نگرانی­های مردم مؤمن به اسلام و انقلاب و هشدار­های مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد عملکرد انحرافی و ضد دین مطبوعات زنجیره­ای موجب شد که در آخرین ماه­های عمر مجلس پنجم طرحی در چند ماده و تبصره برای جلوگیری از فساد مطبوعات در مجلس تصویب شود که به اعتقاد اصلاح­طلبان سلب آزادی از مطبوعات بود.

7- عملکرد مطبوعات سکولار (زنجیره­ای) در سایة اصلاحیه قانون مطبوعات بدست اصلاح­طلبان:

 پس از انتخابات دوم خرداد76 و ریاست جمهوری سید محمّد خاتمی و حاکمیت اصلاح­طلبان به رهبری حزب مشارکت، سیاست تساهل و تسامح در عرصة  فرهنگی به اوج خود رسید و مطبوعات منحرف دست به اقدامات رندانه زدند که بخشی از آن بشرح ذیل است.

1/7- تضعیف دین و اعتقادات

 

 

 *مجموعه احادیث در حوزه­های علمیه ایران همان مبانی فکری طالبان است.

*نظام دینی نماد عقب افتادگی و خشونت است.

2/7- حمله به احکام شریعت

*ارتداد حق طبیعی هر انسانی است و انقلاب ما بدنبال اجرای احکام شرعی نبوده است.

*چادر حجاب برتر نیست و زنان باید سنت­های گذشته را پس بزنند و زنا گناه نیست.

*ذخایر فقه شیعه به انتها رسیده و فرهنگ شهادت خشونت آفرین است.

3/7- ضد ولایت فقیه

*حکومت ولایی با حکومت جمهوری در تعارض است و مشروعیت حضرت علی ناشی از بیعت مردم است.

*نظریه امام­خمینی(ره) درباره ولایت فقیه غیر علمی و مخالف امنیت ملّی است.

*جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است.

*ولایت فقیه یعنی خودکامگی، ضد مردمی، سیاست عین دیانت است افکار عامیانه است.

*امام خمینی(ره) و کسروی خشونت گرا بودند.

*روحانیت، قشری­گرا، انحصارطلب، مانع مشارکت زنان درهمه امور است و تقلید از امام خمینی(ره) کورکورانه است.

4/7- تخریب ماهیت نظام اسلامی

*حکومت کنونی(جمهوری اسلامی) درصدد تأمین منافع ملّی نیست و حکومت فشار است.

*تبعیت سیاست ملّی و نظام از دین فاجعه آمیز است و دو دهه انقلاب غیرکارا، ناموفق و عقب ماندگی بود.

*اباحه­گری جزء لاینفک جامعه مدنی است و موسیقی را باید به جامعه مدنی بیاموزید.

8- نقدهای رهبری به عملکرد مطبوعات

1/8- «بعضی از ابن مطبوعات و روزنامه­ها و آدم­های نو به میدان رسیده و بی­خبر... خیال می­کنند این هنر است که ما کشور را به حالت ابتذال قبل انقلاب بکشانیم»(خوب قبلاً بود چرا مردم انقلاب کردند؟!)

2/8- «متأسفانه من می­بینم که در برخی از مطبوعات ما، همان خطی حرکت و تعقیب می­شود که تبلیغات رسانه­های غربی و بخصوص آمریکایی­ها دنبال آن هستند. این خیلی مایه تأسف و تعجب است!»

3/8- «بنده درباره مطبوعات و نوشته­ها (که به قضایای تأسف آور تیرماه 78 منجر شد)... به بعضی از مسئولان عالی رتبه کشور این روزنامه­ها را نشان دادم و گفتم اینها چیست؟ گفتند کار آنها زیر سؤال بردن اقتدار نظام است. همین طور هم بود.تیترهایی انتخاب و درج می­شد که معنایش تشویق به ناامنی... ناتوانی دستگاه در استقرار امنیت بود... چه ضربه­ای از این بدتر و ناجوانمردانه­تر؟!»

4/8- «عده­ای هم متأسفانه در مطبوعات کشور و غیره، همان حرف­ها را تکرار می­کنند که گویا ارتباط با آمریکا خواهد توانست همه مشکلات اقتصاد کشور را حل کند. این دروغ و خلاف است.»

 

 

6/8- «الان چند ماه است که بعضی از مطبوعات ما دائم دنبال می­شود که خشونت خوب است یا بد است. یا فلان کس طرفدار خشونت است، فلان کس مخالف خشونت است، یا اسلام خشونت را قبول دارد، یا ندارد و... پشت سر این قضیه نیّت­های دیگری است»

9- مجلس ششم و پافشاری اصلاح­طلبان در اصلاح دوباره قانون مطبوعات و نامه رهبری به مجلس :

اصلاح­طلبان که با تقلب و دروغ پراکنی اکثریت کرسی مجلس ششم را بدست آورده بودند، برای اصلاح دوباره قانون مطبوعات که از حرکت­های سکولار آنها جلوگیری می­کرد جنجالی در مجلس بپا کردند که رهبری طی نامه­ای به رئیس مجلس خواستار خروج این طرح از دستور کار مجلس شدند (متن نامه را در ص107 کتاب مطالعه کنید). بموجب این دستور، آقای کروبی رئیس جلسه­ای غیرعلنی نامه رهبری را برای نمایندگان قرائت کرد و طرح مذکور را از دستور کار مجلس خارج کرد.

10- جنجال اصلاح­طلبان مجلس در مورد نامه رهبری:

 اکثر نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس که از اعضای حزب مشارکت بودند، موضع ضد ولایت فقیه خود را رو کردند و بعد از مطلع شدن از نامه رهبری سعی داشتند با خروج از صحن مجلس اکثریت نمایندگان را به انفعال وادارند تا بدین وسیله هیأت رئیسه مجلس تحت فشار قرار گیرد و نامة رهبری را نپذیرند( اسامی افرادی از این گروه را در ص 110 کتاب مطالعه کنید). بنابراین معلوم شد اصلاح‌طلبان با حمایت از مطبوعات فاسد و سکولار می‌خواهند ساختار شکنی کنند. بهر تقدیر نمایندگان مؤمن و ولایت مدار با هر سختی بود طرح اصلاح طلبان را از دستور کار مجلس خارج کردند و رهبر معظم انقلاب طی نامة دیگری از آنان تقدیر کرد( متن نامه را در ص 111 کتاب مطالعه کنید ).

11- نامه موسوم به جام زهر

طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم نشان داد که نمایندگان اصلاح طلب رویکرد جدیدی را در مصوبات و عملکرد خود دنبال می‌کنند که هم خلاف قانون اساسی و هم خلاف اسلام و انقلاب است. آنان اکثر فعالیت‌شان به صلاح کشور و نظام نبود و در طول فعالیت 4 ساله خود در مجلس 134 نامه و بیانیه صادر کردند که یکی از نامه‌های بسیار مهم خطاب به رهبر معظم انقلاب بود که معروف به جام زهر گردید. این نامه با 127 امضاء نماینده بطرز جدیدی ابتدا در سایت جبهه مشارکت و سپس در رادیو بی.بی.سی، رادیو فردا( ضد انقلاب) و .... طوری منتشر شد که شورای امنیت ملی کشور از انتشار آن در داخل جلوگیری کرد. امضاء کنندگان باصطلاح دنبال حقوق و منافع مردم و مسئله هسته‌ای بودند خواستار تسلیم شدن بی چون وچرا در مقابل غرب را دنبال می‌کردند و رهبری را تحت فشار قرار داده بودند. خلاصه همانطور که امام را مجبور به نوشیدن کاسه زهر کردند، این­بار هم دشمنان خدا و خلق این راه را رفته بودند. در فراز دیگر از نامه، نظام و رهبری را به دیکتاتوری و استبداد محکوم و دوم خرداد را اصلاح کننده جامعه مدنی دانسته و هر کسی با آنان یعنی جبهه دوم خرداد بود را درست و الّا هیچ و غلط معرفی می‌کردند و بهمین منظور شورای نگهبان را متهم به جلوگیری آزادی در انتخابات کردند( متن نامه در ص195 مطالعه شود).

فصل چهارم:انتخابات مجلس هفتم و تحصن نمایندگان مجلس ششم

در این فصل مطالب ذیل را می‌توانید مطالعه کنید:

1-رهنمودهای رهبری برای سلامت انتخابات.

2- التهاب آفرینی اصلاح طلبان در فضای پیش از انتخابات.

3- عدم صلاحیت یک چهارم نمایندگان مجلس ششم توسط شورای نگهبان.

 

 

5- آغاز تحصن تعدادی از نمایندگان اصلاح طلب رد صلاحیت­شان.

6- دیدار وزیر کشور و استانداران با مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان بشرح ذیل است:

1/6- برنامه چهارم مهمتر از انتخابات.

2/6- معترضان منطق‌های ضعیف دارند.

3/6- قانون ملاک است.

4/6- شرایط ورود رهبری به موضوع.

5/6- پرهیز از تشنج آفرینی.

7- علرغم نصیحت‌ها و توصیه‌های رهبری متحصّنان در مجلس به کار خود ادامه دادند و برای چندین  بار عدم ولایت پذیری خود را به اثبات رساندند.

8- دیدار اعضاء شورای نگهبان با رهبری و توصیه‌های ایشان بشرح ذیل است:

1/8- ملاک قانون است.

2/8- ضرورت احراز صلاحیت نمایندگان.

3/8- توصیه در مورد دایره احراز صلاحیت‌ها.

4/8- بازنگری بر مبنای قانون.

5/8- کوتاه نیامدن در مقابل گردن کلفتی‌ها.

6/8- تذکر در مورد متقن نبودن بعضی مصادیق.

7/8- شیوه احراز صلاحیت نمایندگان مجلس.

8/8- از فشارها خسته نشوید.

9- تشویق تحصن کنندگان توسط افراد معلوم الحال.

توصیه‌های رهبری به شورای نگهبان مورد استقبال بسیاری از سیاسیون قرار گرفت امّا اصلاح طلبان به عدم تمکین و ادامه تحصّن نه تنها خود را رسوا کردند بلکه افراد معلوم الحالی مانند میر حسین موسوی، عزت الله سحابی، حبیب الله پیمان و... که همه طرفدار سکولاریسم بودند را نیز جذب و رسوا ساختند.

10- نامه کروبی و خاتمی به آیت الله جنتی.

قوه مقننه و مجریه ( کروبی و خاتمی) با نشست‌های مختلف با شورای نگهبان باعث گردید تا آیت الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کند که دو مسؤول فوق در جلسات قانع شدند. پیرو این گفتار آقایان کروبی و خاتمی طی نامه‌ای رسمی به شورای نگهبان مسئله قانع شدن خودشان را تکذیب کردند( متن نامه در ص176 مطالعه شود).

11- موج استعفا:

 

 

12- اعلام عدم برگزاری انتخابات توسط وزارت کشور

آقایان مبلّغ رئیس ستاد انتخابات و عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت که از عناصر اصلاح طلبان و حزب مشارکت در دولت سید محمد خاتمی بودند پس از عدم موفقیت اصلاح طلبان مجلس در مورخه 6 بهمن 82 بطور رسمی اعلام کردند چون رقابت‌ها سالم نیست ما نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم. و تبع این اعلام عدة قابل توجهی از استانداران نیز که با آنان بودند عدم توانایی در برگزاری انتخابات را اعلام کردند.

13- دیدار رهبر با مردم و سخنان مهم معظم له در مورد انتخابات

مقام معظم رهبری در تاریخ 15 بهمن 82 که هنوز تحصّن سکولارها ادامه داشت و 15 الی 16 بیانیه نیز صادر کرده بودند و دولت خواستار تعویق انتخابات شده بود، در دیدار جمع کثیری از مردم با اشاره به متحصّنان که اهدافشان غیر قانونی است و دولت موظف به اجرای قانون و برگزاری انتخابات است به موارد ذیل صریحاً اشاره فرمودند:

1/13- دشمن از این اختلاف‌ها برای قطع پشتوانه مردم از نظام اسلامی، سوء استفاده می‌کند.

2/13- انتخابات بدون حتی یک روز تأخیر در موعد مقرر یعنی اول اسفند باید برگزار شود.

3/13- در خصوص نفوذ عناصر دشمن به مجلس هشدار دادند و تحصّن را کاری ناشایست و نامناسب اعلام فرمودند.

4/13- از ایستادگی شورای نگهبان در مقابل گردن کلفتی‌ها و زیاده­خواهی‌ها تشکر و قدردانی کردنند.

14- نامة آقایان خاتمی و کروبی به مقام معظم رهبری

سید محمد خاتمی و کروبی که درخواست‌های متحصّنان را پی‌گیری میکردند، باز هم از سخنان رهبری و عملکرد شورای نگهبان قانع نشدند و از طرفی نماینده­های وزارت کشور برای عدم برگزاری انتخابات نیز مطلع بودند، در نامه‌ای به رهبری ضمن درخواست ورود معظم له به موضوع اختلافات و تأمین نظر آنان بر اجرای دستور رهبری در برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر تأکید کردند(متن نامه در ص184 کتاب مطالعه شود).

15- پاسخ مقام معظم رهبری به نامة آقایان خاتمی و کروبی

آقایان کروبی و خاتمی اگر چه خرج کردن حیثیت رهبری توسط شورای نگهبان را محکوم کرده بودند، ولی خودشان همین درخواست را برای رسیدن به اهدافشان از رهبری می‌کردند و می‌خواستند رهبری برای تأمین نظر آنها به شورای نگهبان دستور بدهند. آنها در حالی وزارت اطلاعات را داور قرار می‌دادند که این کار به هیچ وجه جنبة قانونی نداشت و این وزارتخانه هم تحت نفوذ اصلاح‌طلبان بود.

      مقام معظم رهبری بدون این که داوری وزارت اطلاعات را در این خصوص بپذیرند، بر اِتمام گله گذاری‌های دستگاهها از یکدیگر و اجرای قانون و انجام انتخابات در مورد مقرر تأکید و از رئیس جمهور و رئیس مجلس تشکر کردند.

16- پایان تحصّن

متحصّنان که از طریق فشارهای سیاسی و صدور بیانیه‌های مکرّر و کسب حمایتهای غربیها، نتوانستند مقاومت رهبری و شورای نگهبان را در برابر درخواستهای غیر قانونی بشکنند، این بار با صدور هجدهمین و آخرین بیانیه به تحصّن خود بعد از 26 روز پایان دادند. مجلس ششم با پرونده‌ای شکل گرفته از تقلّبات گسترده انتخاباتی و طرح اصلاح قانون مطبوعات برای ایجاد زمینة نفوذ دشمنان در انقلاب و نظام اسلامی، و تحصّن غیرقانونی و دهها طرح و مصوّبه مسأله‌دار بسته شد. در هجدهمین بیانیة متحصّنان مجلس ششم یکی از اهداف اصلاح طلبان در اجرای سیاست ساختارشکنانه چنین بیان شده است:

 

 

فاعتبروا یا اولی‌الابصار. اینها عبرتها و درسهایی است که در مقطع نه چندان دور اتفاق افتاده است و ملت ایران بویژه جوانان با توجه به این درسها و عبرتها می‌بایستی راه خود را در انتخاباتهای آینده مجلس، بشناسد و به افراد و جناحهای مسأله دار و فاقد ایمان عمیق به اسلام و ولایت فقیه و راه امام خمینی، و دلبسته به بیگانگان و فرهنگ مبتذل آنان، رأی ندهند و کشور را دچار بحران دیگری ننمایند./869/102/ب3

« حذف نظارت استصوابی و اصلاح قانون نظارت بر انتخابات مطابق با اصول قانون اساسی، یکی از برنامه‌های اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی بود»[1]

چند ساعت مانده به اعلام نتایج برای صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، نمایندگان متحصّن بیانیة شماره14 خود را مبنی بر استعفای دسته جمعی اعلام کردند. در این راستا 120 نماینده مجلس که از جناح اصلاح طلبان بودند در تاریخ 10 بهمن 82 دسته جمعی استعفا کردند که جنبه قانونی نداشت( باید تک تک استعفا می‌دادند) و برای فشار بیشتر به شورای نگهبان تعداد 13 نفر از اعضای دولت و 50 معاون وزیر در نامه‌ای نیز اعلام استعفا کردند. خوشبختانه شورای نگهبان با این فشار زیر با خواست نامشروع آنان نرفت.

4- فشارهای مختلف به شورای نگهبان اعم از خارجی و داخلی بطوری که اصلاح طلبان از خارجی‌ها استمداد طلبیدند و پای بیگانگان را به مسائل داخلی کشور کشاندند.

5/8-«بنده طرافدار فکر آزاد، قلم آزاد، بیان آزاد و معارف منتشر شده گوناگون در این کشورم... امّا گفتن معارف گوناگون یک حرف است، دروغ گفتن به مردم و دروغ نوشتن و تحریف کردن حقایق و بلندگوی دشمن شدن حرف دیگری است. آنچه که من در باب مطبوعات می­توانم قبول کنم و بپذیرم، این دوّمی است.»

*ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده و او و ائمه در زمان خودشان مرجعیت داشته­اند و اعتقاد به عصمت معیوب و مخدوش است.

3/1 – حزب توانست در یک دوره کوتاه در سراسر کشور عضوگیری نماید و با پشتوانه­های دولتی و بیت­المال در انتخابات دور اول شوراها (شورای شهر) و مجلس ششم به پیروزی برسند و به یک جریان قدرتمند در حلقة حاکمیت کشور تبدیل شود.

ارسال نظرات