۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۱۹۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

میزان حق مداری منشأ ریزش ها و رویش های انقلاب است/ گسترش عدالت محوری لازمه صیانت از انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که ریزش ها و رویش های انقلاب نیز از میزان حق مداری و تبعیت آن ها از مسیر حق نشأت می گیرد، گفت: تربیت ناصحیح منجر به فاصله گرفتن از حق و کوتاه آمدن در برابر دشمن و ستم کاران خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع مردم شهر فارسان در مسجد امام حسین(ع) این شهر، حق مداری و صیانت و ایستادگی پای حق را از دغدغه‌های یک انسان مؤمن متقی برشمرد و گفت: حق مداری از نوع تربیت انسان نشأت می گیرد؛ بر همین اساس کسانی که در مکتب آموزه‌های اسلامی و قرآنی پرورش یافته‌اند، به یقین پای حق ایستادگی می کنند اما آن هایی که در دامن مکتب و ارزش ها رشد پیدا نکردند در دفاع از حق سست هستند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که ریزش ها و رویش های انقلاب نیز از میزان حق مداری و تبعیت آن ها از مسیر حق نشأت می گیرد، گفت: تربیت ناصحیح منجر به فاصله گرفتن از حق و کوتاه آمدن در برابر دشمن و ستم کاران خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام پیروی از هواهای نفسانی را خطری بزرگ برای جامعه اسلامی خواند و افزود: کسانی که به دنبال سیاسی بازی، جناح گرایی، تکبر و منیت باشند جامعه را دچار تفرقه و دو دستگی می کنند که یکی از دغدغه ها و نگرانی های رهبر معظم انقلاب نیز گرفتار شدن جامعه به همین مسائل و غافل شدن از أمور کلیدی و اساسی است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اشرافیت طلبی را یکی دیگر از آفت های انقلاب دانست و تأکید کرد: اگر جامعه به سمت گرایش های دنیوی و زندگی اشرافی و مادی سوق داده شود به یقین با آسیب ها و خطرات جدی مواجه خواهد شد.

 

این مقام مسؤول بر توصیه و تأکید همیشگی و جدی رهبر رمعظم انقلاب بر عدالت محوری در کشور اشاره کرد و افزود: عدالت محوری یعنی آن که مراقب باشید کشور به موقعیتی برای ثروت اندوزی یک عده افراد سودجو و منفعت طلب تبدیل نشود که بتوانند به وسیله این دارایی ها و امکانات افراد را برای خود بخرند و در مقابل انقلاب و ارزش ها را بفروشند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش اکثر جناح ها و گروهای سیاسی برای جایگزین کردن توسعه به جای عدالت تصریح کرد: متأسفانه عدالت محوری برای بسیار از گروها و جناح سیاسی در داخل کشور مهم نیست بلکه آن چه که برای آن ها بیش از همه اهمیت دارد، توسعه محوری است که این روش هم مورد قبول امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نبوده و نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: اگر می خواهید انقلاب و نظامی که خدای متعال به شما عطا کرده حفاظت و حراست بشود باید شعار عدالت محوری در عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه رواج داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که از گفتن حقایق و واقعیت ها نباید خسته شد تصریح کرد: به یقین این گفتمان‌ها و بیان واقعیت‌ها و حقایق در بالا بردن بصیرت و هوشیاری و در تصمیم گیری ها و انتخاب افراد اصلح در انتخابات پیش رو بسیار مهم و نقش آفرین خواهد بود.

 

وی به تعبیر بسیار مهم و قابل توجه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان که فرمودند «من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد» اشاره کرد و گفت: این سخن بسیار مهم نشان می دهد که علی رغم این که رهبری مسائل و دغدغه ها را مدام و مستمر بیان می کنند اما همچنان یک عده نسبت به این دغدغه ها و فرمایشات بی اعتنا هستند اما رهبری همچنان می فرمایند که من از گفتن حق خسته نخواهم شد.

 

امام جمعه شهرکرد بدعت گذاری ها را یکی دیگر از خطرات و آفت های بزرگ انقلاب برشمرد و تصریح کرد: استکبار ستیزی جزء شاخصه های اصلی دین مبین اسلام است که کم رنگ شدن و گرفتن روحیه استکبار ستیزی مصداق بارز همین بدعت گذاری در درون جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به انتخابات مهم و سرنوشت ساز 7 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: در این انتخابات نیز باید همانند راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور گسترده، آگاهانه و با بصیرت داشت و جریان‌های مؤمن، انقلابی و سرزنده که انقلاب را درک کنند، انتخاب کرد./9457/202/ب3

ارسال نظرات