۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۱۸۹۳۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

حضور حماسی امروز؛ «نه بزرگ» به زیاده خواهی دشمنان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با بیان این که انتخابات امروز و حضور در پای صندوق های رأی یک «نه» بزرگ به زیاده خواهی های دشمنان است، تصریح کرد: هر رأیی یک مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست است؛ این حضور یعنی اعلام وفاداری به دین؛ چراکه یکی از واجبات برتر حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه است.
حجت الاسلام رزاقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله رزاقی استاد حوزه علمیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، هفته با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) این مصیبت بزرگ را تسلیت گفت و اظهار داشت: امروز همزمان با برگزاری انتخابات است امروز روز  پاسداری از ارزشهای الهی، حمایت از نظام اسلامی و خلق حماسه ای بزرگ است.

 

انتخابات روز عید امت اسلامی است

وی ادامه داد: امروز عید و پیروزی بزرگ ملت ایران و تجدید بیعت با مقام ولایت و امام بزرگوار و فقید و شهدای گرانقدر است که باید این روز را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) تبریک گفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با بیان این که انسان های ارزشی و الهی دارای دو بعد وجودی هستند، تصریح کرد: نخست بعد فردی و شخصی و دوم بعد شخصیتی و اجتماعی است که در هر دو بعد امامان ما در رتبه نخست قرار دارند؛ از بعد نخست آن ها موجودات الهی و ماورایی و دارای علم لدنی هستند و نمی توان کسی را با آن ها قیاس کرد به همین خاطر است که می گوییم حضرت زهرا(س) شخصیتی غیر قابل شناخت است و مردم از درک مقام او بازمانده  و از افق فکری او جدا هستند.

 

وی ادامه داد: در زیارت جامعه کبیره هم درباره مقام و جایگاه امامان بزرگوار می گوییم «موالی لااحصی ثنائکم ولاابلغ من المدح کنهکم ومن الوصف قدرکم»؛ که من هرگز نمی توانم حقیقت وجود شما را درک کنم و جایگاه اصلی شما را نزد خدا بفهمم؛ همچنانکه در بیان امیرمؤمنان آمده است که «هیچ کس را نمی توان با اهل بیت قیاس نمود» و به همین خاطر آن ها غیر قابل دسترسی برای ما هستند و در میان معصومین حضرت زهرا(س) از جایگاه برتری برخوردار است.

 

تبیین مقام والای حضرت زهرا(س)

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود:  پیامبر فرمود: «فاطمه آسمانی صفت است که به لباس خاکیان در آمده و جایگاه واقعی او قابل درک نیست، فاطمه یگانه دهر است و عالم تکوین وام دار وجود دخترم زهرا(س) است و خداوند از نور او آُسمان و زمین را آفرید»؛ مقام فاطمه از آسمان ها و زمین برتر است؛ این ها همه در عالم تکوین بود و در عالم تشریع هم روایت داریم که خداوند محبت و فاطمه(س)  و علی(ع)  را به عالیمان عرضه کرد و آنهایی که زودتر عرض ارادت کردند، مدال نبوت را از خداوند دریافت کردند.

 

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به بعد اجتماعی حضرات معصومین(ع)، اظهار داشت: در قرآن خداوند حضرت زهرا(س) را منشأ خیرات می داند؛ این بانوی بزرگوارهمانند جدش رسول خدا(ص) الگویی ارزشی است؛ حضرت زهرا(س) شخصیتی تمام عیار برای الگو پذیری در تعالی معنویت است؛ او آن چنان عبادت می کرد که جبرئیل بر او نازل شد و فرمود خدا سلام می رساند و می گوید من هرچه فاطمه بخواهد به او می دهد، حال توچه می خواهی؟ حضرت از دنیا چیزی نخواست و گفت خدایا تو بالا ترین خواسته هستی و من تو را می خواهم؛ به همین خاطر ما هم باید خدا را بخواهیم و برای او کار کنیم و توقع و تکیه ما خدا باشد.

 

وی با بیان این که تمام حرکات و اعمال حضرت زهرا(س) برای ما الگو است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سخنی می فرمودند: آن قدر فرشته ها به نزد حضرت زهرا(س) می آمدند که میزان نزول فرشتگان بر ایشان بیش از امامان دیگر بود؛ حضرت این قدر قیام داشت که پاهای او ورم می کرد؛ وقتی مشغول نماز و در اوج معنویت قرار می گرفت، خداوند نزد فرشتگان به داشتن بنده ای مثل فاطمه(س) فخر می فروخت؛ بنابراین عبادت او برای همه ما الگو است.

 

توجه حضرت زهرا به فقرا و مواضع گیرای سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با اشاره به دست گیری حضرت زهرا(س) نسبت به حال بیچارگان و فقرا، خاطرنشان کرد: خداوند در سوره هل اتی تأکید می کند، این حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به همراه فرزندان خود سه روز روزه می گیرند و در هر سه روز همه افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیر می دهند؛ که واژه «علی حُبِّه» دو صورت می تواند داشته باشد؛ نخست آن که با وجود حب به غذا، عشق به خدا دارد و دوم آن که از روی حب به خدا، به خود سخت می گرفتند.

 

وی ادامه داد: این خانواده گنجینه کرم و جود هستند؛ در شب عروسی حضرت زهرا(س)، وقتی زن فقیری تقاضای لباس می کند این بانو لبای روئین خود را به فقیر می دهد؛ فاطمه شخصیتی است که به یاد فقرا است و به همه ما درس می دهد و همین کوخ نشینان ها و پابرهنه ها مورد علاقه امام و در خدمت دین بودند به همین خاطر دولت بیش از همه باید به یاد فقرا باشند و با اقتصاد مقاومتی که رهبری معظم فرمودند در راه اهل بیت(ع) گام بردارند.

 

حجاب و عفاف حضرت فاطمه(س) نیز برای همه الگو است

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با بیان این که حجاب و عفاف حضرت فاطمه(س) نیز برای همه الگو است، خاطرنشان کرد: همه کسانی که می خواهند عفیف باشند؛ باید به حضرت زهرا(س) تمسک کنند؛ حضرت زهرا(س) در وقتی هم که به مسجد برای احقاق حق می رفت، در جمع زنان و با لباس و پوشش کامل در آنجا حاضر می شد.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) شخصیتی سیاسی هم دارد؛ در موقعی که ولایت را در خطر می دید، با تمام وجود به میدان می آمد؛ در خانه مهاجر و انصار برای دفاع از حقیقت ولایت می رفت و آنی از حمایت ولی زمان خود غافل نبود؛ او دشمن شناسی را به همه ما در جایی آموزش می دهد که می فرماید: «وقتی پدرم از دنیا رفت گمراهان دیروز ناگهان میدان دار شدند و در فکر به دست گرفتن زمام امور و ضربه زدن به دین افتادند» که دراین جا ایشان به جانانه از دین دفاع می کند و اصلا یکی از فلسفه های وجودی فاطمه(س) دشمن شناسی و مبارزه با دشمن است.

 

بازی های سیاسی بهانه دشمن برای مقابله با دین است

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمنان در فکر نابودی اساس دین هستند و اهمیتی به دین‌داران نمی دهند؛ امروز هم استکبار و آمریکا به چیزی جز نابودی فکر نمی کنند؛ این ها با نماز کار دارند، با قرآن کار دارند، و بازی های سیاسی بهانه آن ها است؛ شما می بینید داعشی ها هم که سگ های صهیونیست محسوب می شوند نه به سنی کار دارند و نه به شیعه؛ مساجد و اماکن مقدس را از بین می برند و حتی به اماکن تاریخی رحم نمی کنند.

 

وی افزود: اگر فاطمه(س) نبود، اثری از محراب و مسجد و قرآن نبود؛ او با تمام وجود طمع و نفوذ دشمن را قطع کرد؛ ایران و انقلاب و امام و رهبری معظم هم با حضور در خط فاطمه زهرا(س) در مقابل دشمنان سینه سپر کرده اند؛ دشمنان هشت سال جنگ را تحمیل کردند ولی آن چه ما را ثابت نگاه داشته است همین محبت و عشق و علاقه با خاندان نبوت است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که انتخابات امروز و حضور در پای صندوق های رأی یک «نه» بزرگ به زیاده خواهی های دشمنان است، تصریح کرد: هر رأیی یک مرگ بر آمریکا و صهیونیست است؛ این حضور یعنی اعلام وفاداری به دین؛ چراکه یکی از واجبات برتر حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

 

ولایت فقیه همان ولایت خدا است

وی ادامه داد: ولایت فقیه همان ولایت امام زمان(عج)، ولایت رسول الله و ولایت خدا است و آفرین بر ملت شریف ایران که پا در رکاب و آماده هستند و هم در راهپیمایی 22 بهمن و امروز هم در پای صندوق های رأی حماسه آفریدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی تأکید کرد: ملت ایران پای این انقلاب هستند و همیشه ندای مرگ بر آمریکا را اعلام کرده اند؛ چراکه این شعار از شعار های اساسی مکتب ما است و فریب خورده های داخلی و خودباختگان انقلاب که در مسابقه بزرگ دینی بازنده شدند، بدانند این مردم برنده شدند و دشمنان ما بدانند این مردم با داشتن فاطمه زهرا(س) و امام زمان(عج) و ولایت فقیه داریم تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند./1330/پ201/س

ارسال نظرات