۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۲۱۳۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مردمی بودن فعالیت‌های روحانیان در روستاها برنده ترین سلاح است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نقش حضور روحانیان و مبلغان در مناطق روستایی، گفت: مردمی بودن فعالیت‌های روحانیان و حضور آنان در میان مردم از برنده ترین سلاح‌ها است.
حجت الاسلام زندوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی امروز در حاشیه مراسم معارفه روحانی مستقر روستای کنارو از توابع شهرستان بندرعباس با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در روستاها، گفت: حضور روحانی مستقر در هر منطقه مایه خیر و برکت برای آن منطقه است.

 

وی افزود: با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای انجام کارهای فرهنگی و اقامه نماز جماعت، حضور روحانی در مساجد سبب جذب بیشتر جوانان و نوجوانان می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حضور روحانیان را عامل بسیار مؤثری در جهت پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، رفتاری و بهبود روابط فردی و اجتماعی دانست.

 

وی، نقش روحانیان مستقر به عنوان مدیر فرهنگی منطقه را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح‌ کرد: از مردم و مسؤولان محلی انتظار می‌رود با روحانیان مستقر در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

 

احداث 170 خانه عالم در استان هرمزگان

حجت الاسلام زندوی با بیان اینکه تا کنون 170 باب خانه عالم در سراسر استان هرمزگان احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: از این تعداد، 5 باب خانه عالم در سال‌جاری افتتاح شده و چندین باب نیز در سال آینده افتتاح می‌شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه حفظ امنیت فکری، اجتماعی و سیاسی منطقه و همچنین مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر وظایف مبلغان در مناطق روستایی است، تصریح کرد: مردمی بودن فعالیت‌های روحانیان و حضور آنان در میان مردم برنده ترین سلاح است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه با اشاره به اهداف و ماموریت‌های طرح استقرار روحانیان در نقاط محروم، بسط عدالت نظام جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگی و تبلیغ را از اهم این اهداف عنوان کرد.

 

وی، انتقال عقیده و نگرش اسلامی و ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ پذیری و فرهنگ سازی را از دیگر رسالت‌های روحانیان مستقر در مناطق روستایی برشمرد.

 

حجت الاسلام زندوی در ادامه پیرامون وظایف روحانی مستقر گفت: انجام مسابقات قرآن، شناسایی و سازماندهی نیروهای مؤمن و خودی، انجام فعالیت های قرآنی ازطریق آموزش روخوانی و تجوید و تفسیر را از دیگر وظایف روحانیان مستقر عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهم وظایف روحانیان مستقر، پیگیری امور دینی و تبلیغاتی روستاهای همجوار و نظارت بر روحانیان اعزامی برای تبلیغات مقطعی، پیگیری احیای مناسبت های ملی و مذهبی با مشارکت مردم، همکاری با مراکز آموزشی و فرهنگی و تبیین معارف دینی را از اهم این ماموریت ها ذکر کرد./851/202/ب1

ارسال نظرات