۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۲۳۳۵۹

سلفی‌های مصر ایران را به همکاری با اخوان المسلمین متهم کردند

خبرگزاری رسا ـ سلفی‌های مصر مدعی شدند که ایران و اخوان المسلمین همکاری نزدیکی برای در اختیار گرفتن شرایط سیاسی مصر داشتند.
اخوان المسلمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شرف ابوطبنجه از اعضای جبهه جماعت اسلامی مصر با اتهام زنی علیه ایران مدعی شد که حمایت‌های ایران از اخوان المسلمین به دلیل نشر مذهب تشیع در مصر در برهه زمانی حکمرانی اخوان المسلمین بوده و ایران از مدت‌ها قبل به دنبال آن بوده است.


وی افزود: اخوانی‌ها با کمک‌ نیروهای مستشاری ایران شبه نظامیانی را تربیت کردند تا بتوانند به راحتی در کشور، عملیات‌های تروریستی انجام دهند اما نیروهای مسلح توانستند این اقدام‌ها را خنثی کنند.


فعال سیاسی مصر همچنین مدعی شد که اسناد رسمی به تازگی در برخی شبکه‌ها منتشر شده که نشان از ارتباط عمیق میان ایران و اخوان المسلمین مصر داشته تا آنجا که رییس دستگاه اطلاعاتی ایران در زمان محمد مرسی رییس جمهور سابق برای رایزنی پیرامون حمایت‌های مادی و اقتصادی و نزدیکی روابط میان دو کشور به مصر سفر کرده است.


از سوی دیگر خالد زعفرانی از رهبران سابق اخوان المسلمین نیز تاکید کرد که ارتباط میان ایران و اخوان همزمان با انقلاب اسلامی آغاز شد.


وی با اشاره به سندهای منتشر شده افزود: تهران تمام تلاش خود را برای آموزش شبه نظامیان اخوانی به کار بسته و این مهم همزمان با تایید انقلاب ایران از سوی جمعیت اخوان المسلمین آغاز شد. هدف اصلی این همکاری‌های ایجاد آشوب و سیطره بر روند سیاسی مصر گفته شده است.


طارق ابوسعد از دیگر رهبران وابسته به اخوان المسلمین تصریح کرد که ارتباط میان تهران و اخوان از زمان حسن البنا بوده و بازدید احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران از مصر نشان از عمق علاقه میان دو طرف دارد.


ابوسعد گفت: اخوانی‌ها هنگامی که مسند ریاست کشور را در دست داشتند به دنبال تشکیل ارتشی بودند تا در وقت نیاز از آن استفاده کنند و در آن زمان هیچ شریکی بهتر از ایران پیدا نکردند تا ارتشی انقلابی را تشکیل دهند. ایران نیز برای افزایش سیطره خود بر منطقه با روی گشاده به یاری اخوان المسلمین شتافت./981/ب902/د

ارسال نظرات