۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۳۲۳۳۶۰
استاد حوزه علمیه قم:

اعمال و رفتار هم‌نشین ابدی انسان در سفر به آخرت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که اعمال انسان تنها هم‌نشینی است که او را در سفر اخرویش همراهی می‌کند، گفت: معیار انسان برای تشخیص خوب و بد بودن یک عمل یکسان بودن انجام آن در آشکار و نهان است.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی، بعد از ظهر امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان این‌که دنیا مزرعه آخرت است و انسان آخرت خود را با اعمالش در دنیا آباد می‌کند، گفت: معیار تشخیص خوب یا بدبودن یک عمل آن است که آن عمل را بتوانیم در آشکار و نهان به ‌صورت یکسان انجام داده و از انجام آن به ‌صورت آشکار ترسی نداشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: قرآن کریم و حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه انسان‌ها را به سنجش حلال و حرام اعمالشان دعوت کرده و می‌فرمایند انسان اگر توانست یک عملی را که به‌صورت پنهانی انجام می‌دهد در آشکار هم انجام دهد آن عمل گناه نبوده ولی اگر انسان از رسوا شدن اعمال خود در نزد مردم ترس داشته باشد باید بداند که آن عملش گناه بوده و حرام است.

 

وی با تأکید بر این‌که قرآن کریم همواره ما را به سنجش اعمال خود دعوت می‌کند، افزود: انسان باید نه ‌تنها در مالش بلکه در اعمالش نیز حلال و حرام را رعایت کند زیرا تنها کسی که پس از مرگ و در سرای باقی انسان را همراهی کرده و حتی پس ‌از آن و تا ابد با انسان خواهد بود اعمالش است؛ بنابراین اگر اعمال انسان گناه باشد انسان چه بد هم‌نشینی برای سفری ابدش انتخاب کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که انسان تا جایی که می‌تواند باید با اعمال نیکو برای خود هم‌نشین شایسته‌ای را انتخاب کند، ادامه داد: انتخاب هم‌سفر خوب سفر را در کام انسان شیرین و کوتاه می‌کند درحالی‌ که هم‌نشین بد مانند یک مار با نیش خود به انسان رنج و درد را تحمیل می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی قمی یادآور شد: اگر با دقت اعمال خود را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که هم‌نشین شایسته‌ای برای خود انتخاب کرده یا هم‌نشین ما بلای جان است و اگر دیدم که هم‌نشین بدی برای خود انتخاب کرده‌ایم بهتر است قبل از آن‌که فرصت جبران از دست برود از فرصت برای جبران اشتباهات خود استفاده کنیم./968/202/ب2

ارسال نظرات