۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۷۹۳
استاد حوزه علمیه:

طلاب مروج مکارم اخلاقی باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که توجه به اخلاقیات از مهم‌ترین مباحث دینی است، گفت: طلاب مروج مکارم اخلاقی در جامعه باشند.
جلسه اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی معصومی لاری استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در جمع اساتید، طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب، ابراز داشت: طلاب با تحصیل اخلاق و احکام دین مروج اخلاق در جامعه اسلامی باشند.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تهذیب نفس و توجه به اخلاقیات از مهم ترین مباحث تحصیلات حوزوی است زیرا یکی از ارکان دین داری و التزام به اسلام، حفظ اخلاق حسنه و ترویج مکارم اخلاقی در جامعه است.


حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری خاطرنشان کرد: تبلیغ و فراخواندن افراد به دین و دینداری از وظایف اصلی طلاب پس از اتمام دوران تحصیل است که این تبلیغ اگر به صورت عملی انجام پذیرد بسیار اثرگذارتر و ویژه تر خواهد بود.


وی بیان داشت: تبلیغ عملی دین مستلزم التزام طلاب و روحانیان به مبانی دینی و عمل به رهنمودهای قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم علیهم السلام است.


استاد حوزه علمیه اظهار داشت: سبک و سیره زندگی ائمه معصومین علیهم اسلام و علمای بزرگ دین بهترین الگو و دستاویز برای یافتن صراط مستقیم و طی طریق حق است، زندگی دنیوی کوتاه است و فرصتی برای آزمون و خطا نیست پس انتخاب الگوهای مناسب و کامل موجب سعادت و کمال فرد خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری در ادامه افزود: خلوص نیت در انجام اعمال موجب پذیرش اعمال هرچند ناچیز به درگاه خداوند متعال می شود، باید همه کارها برای رضای خدا و با قصد تقرب به خداوند متعال صورت پذیرد و مطامع دنیوی در اعمال و کردار فرد مسلمان وجود نداشته باشد.


وی تأکید کرد: کسب اخلاص در عبادات و اعمال مستلزم کسب شناخت کامل و کافی از دین است و در هر عمل اگر اخلاص وجود نداشته در بارگاه خداوند متعال مقبول واقع نخواهد شد و برای رسیدن به این درجه از کمال باید به خودسازی و شناخت عمیق از خویش دست یافت.


استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، عنوان داشت: وقتی فرد به درجه ای از عبودیت دست یافت که اعمال خود را با نیت خالصانه و الهی به انجام رساند باید بر این حال مداومت ورزیده و این نیت خالصانه را تا آخر عمر حفظ کند چرا که حفظ این نیت الهی از خالصانه انجام دادن امور سخت تر است./857/202/ب1

ارسال نظرات