۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۲۴۹۹۱
مدیر مدرسه علمیه بقیع کرج:

تحصیل بانوان در مدارس علمیه سبب آشنایی عمیق آن‌ها با قرآن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیع کرج گفت: از آنجایی که سفارش دین اسلام برای تحصیل علم به تمام انسان‌ها اعم از مرد و زن است، این امر سب می‌شود تا بانوان نیز بتوانند آشنایی عمیق تری با متن قرآن پیدا کنند.
مدرسه علميه بقيع کرج

فاطمه سلجوقی، مدیر مدرسه علمیه بقیع کرج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: تحصیل در مدارس علمیه، کسب علم در یک آکادمی آموزشی است که محتوای علوم انسانی را با رویکردی وحیانی دنبال می‌کند؛ از آنجایی که سفارش دین اسلام برای تحصیل علم به تمام انسان‌ها اعم از مرد و زن است، این امر سب می‌شود تا بانوان نیز بتوانند آشنایی عمیق تری با متن قرآن پیدا کنند.


وی با تاکید بر اینکه تحصیل بانوان در مدارس علمیه آثار هویتی جدی‌تری برای آنها به دنبال دارد ابراز داشت: این امر افزون بر ایجاد زمینه تفکر عمیق برای بانوان، سبب می‌شود تا اطلاعات آنها به روز شده و بتوانند نگاه دینی را در اطلاعات کسب شده تعقیب کنند؛ از این رو با تقویت قوه تحلیل، قدرت بیان، استنباط و تطبیق از سطحی‌گرایی فاصله گرفته و با دقت نظر بیشتری به مسائل توجه ‌می‌کنند.


سلجوقی در رابطه با کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه گفت: با توجه به اینکه مطالعه و تحقیق و پژوهش، در مدارس علمیه و حوزه‌ها اهمیت خاصی دارد، اگر بانوان طلبه در حین درس خواندن توانایی‌های خود را بروز دهند و یک هماهنگی بین مطالعات درسی و قابلیت‌های خود به‌وجود آورند، می‌توانند یک فرد مفید و کارا برای خود و جامعه باشند.


مدیر مدرسه علمیه بقیع بیان داشت: همچنین بانوان پس از فارغ التحصیلی از  مدارس علمیه می‌توانند در زمینه تدریس، تبلیغ و پژوهش در رشته‌هایی از قبیل حقوق، ادبیات، روانشناسی و غیره فعالیت موثر و مفید داشته باشند.


وی ابراز داشت: تلاش ما این است که، زمینه‌های ظاهری و معنوی را در اداره مدرسه رعایت کنیم که انشاءالله خداوند توفیق دهد تا تمامی این‌ها تجسم پیدا کنند.


سلجوقی تصریح کرد: ظرفیت و شرایط پذیرش این مدرسه علمیه برای بانوان متقاضی، طبق ضوابط تعیین شده از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است.


وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مدرسه علمیه سعی داریم تا با آموزش مهارت‌های لازم به بانوان جهت توانمند کردن آنها در امور خانه، تعریف معقولی از مصرف و کنترل آن در خانواده بدهیم، چرا که مسابقه مصرفی که بانوان در مسائل مختلف دارند، در دراز مدت افزون بر آسیب‌های فردی و خانوادگی، به ضرر کشور است؛ از این رو باید مدل و الگوی مصرف با آموزش تفکر صحیح، تغییر کند تا از این طریق بتوانیم در بهبود فرآیند توسعه کشور سهیم باشیم./966/302/ب1

ارسال نظرات