۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۲۵۰۱۳
ار سوی انتشارات سروش معرفی شد؛

بسته کتاب‌های زندگی و سیره امام علی

خبرگزاری رسا ـ انتشارات سروش در آستانه ولادت حضرت امام علی علیه السلام و روز پدر، بسته کتاب‌های خود با مضمون زندگی و سیره آن حضرت را برای مطالعه علاقه‌مندان معرفی کرد.
 بسته کتاب‌هاي زندگي و سيره امام علي عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب‌های «110 داستان دوران جوانی امیرالمومنین امام علی  علیه السلام»، «آن سه مرغابی» نوشته فریبا کلهر، مجموعه دو جلدی «درس‌های ماندگار» نوشته محسن اسماعیلی، جلد سوم مجموعه «سیره معصومان  علیه السلام» نوشته مشترک سیدمحسن امین و علی حجتی کرمانی، «علی  علیه السلام و شهر بی آرمان» نوشته حسن رحیم‌پور ازغدی و «برادر (داستان‌هایی از زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی  علیه السلام)» نوشته نقی سلیمانی در قالب بسته پیشنهادی برای مطالعه به علاقه‌مندان کتاب پیشنهاد شده است.

 

110 داستان دوران جوانی امیرالمومنین امام علی  علیه السلام

کتاب «110 داستان دوران جوانی امیرالمومنین امام علی  علیه السلام» 110 داستان کوتاه و واقعی از زندگی آن حضرت را در هفت فصل موضوع‌بندی و ارائه کرده که شامل علی علیه السلام در دوران کودکی و نوجوانی، علی علیه السلام در مکتب تعلیم و تربیت، علی علیه السلام در محراب دعا و عبادت، علی علیه السلام در میدان جنگ و شجاعت، علی علیه السلام بر قله‌های اخلاق و فضیلت، علی علیه السلام در موضع ارشاد و هدایت و علی علیه السلام در عرصه کار و خدمت است. نکته قابل توجه در مورد این کتاب این است که تمامی قطعه‌ها و داستان‌های کتاب مستند به منابع معتبر هستند که در پانوشت صفحات به آن منابع اشاره شده است.

 

چاپ نهم کتاب «110 داستان دوران جوانی امیرالمومنین امام علی  علیه السلام» در 142 صفحه به بهای پنج هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

 

روایتی متفاوت از آن سه مرغابی

«آن سه مرغابی» از مجموعه کتاب‌های نوجوانان، داستان زندگی امام علی علیه السلام از زمان آغاز خلافت تا شهادت ایشان را روایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان کودکی به نام رشید است که با مادرش زندگی می‌کند و در زمان حکومت امیرالمؤمنین وقایعی را از سر می‌گذراند. سه مرغابی معروف که روز شهادت امام علی  علیه السلام در خانه ایشان بوده‌اند، الهام‌بخش نویسنده در عنوان‌گذاری کتاب است.

 

چاپ دوم کتاب «آن سه مرغابی» در 122 صفحه به بهای 700 تومان از سوی انتشارات سروش راهی بازار نشر شده است. 

 

درس‌های ماندگار از نهج‌البلاغه

کتاب «درس‌های ماندگار» نگاهی نو و گذرا به نهج‌البلاغه دارد. سخنان امام علی  علیه السلام هسته مرکزی متن کتاب است. محسن اسماعیلی کتابش را در دو جلد و به‌صورت درس‌به‌ درس تدوین کرده و در هر درس ابتدا به طرح مسئله و یادآوری آثار و جوانب آن توجه کرده و پس از اشاره به راه‌حل‌های قابل تصور، رهنمود امام علی  علیه السلام را در آیینه نهج‌البلاغه به مخاطب خود نشان داده است که ترک دین برای دنیا، ابزار مدیریت، کم‌گویی، تنبیه، راز محبوبیت، سلام و سپاس، آبرو، پرسیدن برای دانستن، وحدت و الفت، تجارت، ناتوان‌ترین مردم، ملاک حق، همت بلند، و اندازه نگه داشتن از آن جمله‌اند.

 

انتشارات سروش نخستین چاپ کتاب «درس‌های ماندگار» را در 100 صفحه به بهای یک‌هزار و 700 تومان منتشر کرده است.

 

نگاهی به سیره امیرالمؤمنین علیه السلام در قاب کتاب

جلدهای سوم و چهارم از مجموعه «سیره معصومان علیه السلام» انتشارات سروش به امام علی  علیه السلام اختصاص دارد. سیره حضرت علی علیه السلام از بدو تولد تا ماجرای قتل خلیفه سوم در جلد سوم بررسی و جلد چهارم به شرح زندگانی سراسر فراز و نشیب آن حضرت پس از کشته شدن خلیفه سوم و دوران خلافت امام علی علیه السلام، جنگ جمل، جنگ صفّین، پیدایش خوارج، واقعه نهروان و شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین در محراب عبادت و مدت عمر و خلافت ایشان می‌پردازد.

 

جلد سوم «سیره معصومان علیه السلام» در 454 صفحه به بهای 17 هزار و 500 تومان و جلد چهارم این مجموعه در 816 صفحه به بهای 14 هزار تومان به همت انتشارات سروش روانه بازار نشر شده است.   

 

علی و شهر بی آرمان در کلام رحیم‌پور ازغدی

کتاب «علی و شهر بی آرمان» نخستین مجموعه مباحث از «طرحی برای فردا» جمع‌بندی سخنرانی‌های حسن رحیم‌پور(ازغدی) و گفت‌وگو با وی است.

 

این مجموعه شامل چهار جلسه بحث و گفت‌وگو درباره حکومت و دولت علوی، اقتصاد اسلامی در حکومت علی، اصول‌گرایی و بازگشت به اصول در دوران حکومت آن امام و نیز آزادی و قرائت‌ها و بحث خودی و غیرخودی در دولت ایشان است.

 

چاپ هفتم کتاب «علی و شهر بی آرمان» در 148 صفحه به بهای یک‌هزار و 400 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است. 

 

داستان‌هایی از زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت علی  علیه السلام

کتاب «برادر(داستان‌هایی از زندگی محمد صلی الله علیه و آله و سلم و علی  علیه السلام)» از مجموعه کتاب‌های نوجوانان، داستان‌هایی براساس حوادث و رخدادهای جلوه‌های مشترک زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت علی  علیه السلام است.

 

نویسنده حوادث را از منابع مشهور نقل و آن‌ها را به شکل داستان عرضه کرده است. خواننده نوجوان با خواندن این داستان‌های مذهبی و اعتقادی علاوه بر آشنایی با آن دو بزرگوار، تاریخ اسلام را هم مرور می‌کند و با شخصیت‌ها و خاندان‌های معروف آن عصر آشنا می‌شود.

 

چاپ نخست کتاب «برادر(داستان‌هایی از زندگی محمد صلی الله علیه و آله و سلم و علی  علیه السلام)» به بهای یک‌هزار و 700 تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است./998/د101/ق 

منبع: انتشارات سروش

ارسال نظرات