۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۲۵۲۲۲

شرکت 800 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی از شرکت 800 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان در روز جمعه همزمان با سراسر کشور خبر داد.
آزمون حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدی، مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی در جاشیه برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه در جمع خبرنگاران، افزود: به دلیل عدم لحاظ پایه هشتم در آزمون ورودی، ثبت نام داوطلبان در مقایسه با سال گذشته رشدی نداشته و این امر در عدم شرکت داوطلبان تاثیر گذار بوده است.

 


حجت الاسلام محمدی با اشاره به حضور 800 نفر داورطلب در آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی،افزود: حدود 600 نفر در کل استان از طریق اینترنتی برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان نام نویسی کرده اند و نزدیک به 200 نفر هم بدون ثبت نام اینترنتی در جلسه ی آزمون حضور یافتند که با خواست مسؤولان با حضورشان در جلسه ی امتحان موافقت شد.

 


وی با اشاره به ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: در کل استان حدود 350 نفر از این تعداد داوطلب شرکت کننده پذیرفته خواهند شد که از این تعداد به تفکیک در مدارس علمیه نقده، ماکو، شاهین دژ، ارومیه، سلماس، میاندوآب، تکاب و خوی پذیرش خواهند شد.

 


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به طرح عالی برخی مدارس گفت: مدرسه امام خمینی ارومیه و مدرسه حوزه علمیه خوی در سطح عالی قرار داشته و پذیرش سطح اول را نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به آمار دقیق راه یافتگان نهایی به حوزه علمیه ابراز کرد: در مهرماه سال جاری با مشخص شدن تعداد فارغ التحصیلان، اعلام خواهد شد که چند نفر به عنوان طلبه وارد حوزه شدند.

 


گفتنی است، آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر و معاونان حوزه های علمیه استان از ساعت 9 صبح در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد و تا ساعت 12 به طول انجامید./936/202/ب1

ارسال نظرات