۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۲۵۲۴۶

هشدار یکی از علمای بحرین نسبت به پیامدهای توافقنامه «حمایت از زنان» آل‎خلیفه

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد امام صادق (ع) بحرین تاکید کرد که عهدنامه مبارزه با تبعیض نژادی علیه زنان، مخالف با دستورات اسلامی و سنت نبوی است.
حجت الاسلام شيخ محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین در سخنانی که در مسجد امام صادق(ع) ایراد کرد، با اشاره به توافقنامه «مبارزه با انواع تبعیض نژادی علیه زنان» که به نام «پیمان سیداو» شناخته می‌شود، تاکید کرد که این توافق با آیات فراوانی از قرآن و سنت نبوی در تعارض است.


وی افزود: با دقت در بندهای مختلف این توافق به درستی می‌توان دریافت که هدف این توافق تقویت ارزش‌های لیبرالی، نابودی ارزش‌های دینی و تحمیل دیدگاه خود بر سایر نظریه‌های دینی و جهانی است که انسان اندیشمند با کمی تامل در این مساله به بطلان این نظریه خواهد رسید.


امام جمعه مسجد امام صادق (ع) با اشاره به جایگاه و منزلت زن در اندیشه اسلامی خاطر نشان کرد: شریعت اسلامی به تنهایی کرامت و حقوق زن را به شکلی صحیح و کامل حفظ کرده و در این مسیر حشمت، عظمت، عفاف و پرهیز از ابتذال زنان را نیز لحاظ کرده است.


شیخ صنقور ادامه داد: پیمان سیداو فریاد تساوی میان مرد و زن را سر می‌دهد و برخی در داخل از روی تعمّد یا جهالت از این نظریه جانبداری می‌کنند اما از آثار فاجعه‌بار این توافق بر ارزش‌های انسانی نشات گرفته از شریعت اسلامی چشم پوشی کرده‌اند. اندیشه فمنیستی به دنبال سیطره بر سایر دیدگاه‌های مرتبط با امور زنان است و بسیاری از مردم نیز از تعارض بندهای این پیمان با احکام مرتبط با زنان در حوزه خانواده بی اطلاع هستند.


 روحانی شیعی بحرین با تبیین مفهوم مساوات میان مرد و زن در اسلام خاطر نشان کرد: پیمان سیداو درصدد اثبات تساوی کامل میان مرد و زن در تمامی مسائل و بدون لحاظ خصوصیت‌های تکوینی و ساختاری است. هر اقدامی با هدف حاکمیت فرهنگ تساوی میان زن و مرد در تمامی شؤون خیانت به زن و مصداق آشکار تبعیض علیه زنان است.


شیخ صنقور تصریح کرد: در بخش فراوانی از این پیمان دستوراتی مخالف با شریعت اسلامی و آیات صریح قرآن کریم و سنت نبوی ذکر شده است که پذیرفتن آن به معنای بی اعتنایی به احکام اسلامی است. در مساله ارث، قرآن کریم سهم مرد را دو برابر زن قرار داده است در حالیکه در این توافق میان سهم الارث مرد و زن هیچ تفاوتی وجود ندارد و این نقض آشکار آیه «یُوصِیکُمُ اللَّهُ فِی أَوْلَادِکُمْ لِلذَّکَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَیَیْنِ» است.


وی در پایان با اشاره به سایر ضعف‌های این پیمان اظهار داشت که پذیرفتن پیمان سیداو و امضا کردن آن از سوی هر حکومتی به معنای تغییر در قانون اساسی، قوانین مالی، مدنی و سایر قوانین مخالف با این عهدنامه است. مسؤولان آل خلیفه از امضای این توافق که مخالف دستورات صریح قرآن است، پرهیز کنند./981/ب902/د

ارسال نظرات