۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۲۵۲۵۹

الازهر مصر نسبت به برداشت‌های گزینشی از قرآن کریم هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ معاون الازهر مصر تاکید کرد که برداشت‌های گزینشی از قرآن کریم بزرگترین تهدید پیش روی امت اسلامی است.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون الازهر مصر با اشاره به گسترش شیوه تقطیع آیات و روایات در استدلال‌ها تاکید کرد که پیاده سازی این الگو در قرآن به معنای نابودی اسلام است.


وی خاطر نشان کرد: استفاده از الگوی تقطیع آیات قرآنی و نصوص دینی به این معناست که ما برخی از آیات جهاد و قتال در قرآن را استفاده کرده و بدون نگرش به صدر و ذیل آیه‌ها به این نتیجه برسیم که هرکس با اندیشه اسلامی مخالف باشد، کشتارش جایز است در صورتی که این دیدگاه ناصواب به شمار می آید.


شومان با اشاره به شان نزول آیات جهاد افزود: این آیات در مقام دفاع و دفع تجاوز از سرزمین‌های اسلامی نازل شده است و شاهد آن نیز وجود لفظ «مقاتله» به جای «قتل» در آیات جهاد است زیرا معنای این کلمه دفاع از نفس است نه آنکه مجوز برای کشتار دیگران باشد از این روی اگر تجاوزگری به سرزمین‌های اسلامی متوقف شود، کشتار نیز بایستی پایان یابد.


معاون الازهر مصر همچنین با انتقاد از برخی برداشت‌های روشنفکرانه در نفی احکام جهاد تصریح کرد: کسانی که آیات جهاد در قرآن را مورد نقد قرار می‌دهند باید پاسخ دهند که اگر دشمنان به پشت دروازه‌های کشورهای اسلامی بیایند تکلیف چیست؟ آیا باید از آنان استقبال کرده تا سرزمین‌های اسلامی را به تصرّف خود در آورند؟


شومان در پایان تاکید کرد که برداشت‌های گزینشی از اسلام و تفسیرهای غلط و تاویل‌های شخصی بزرگترین ضرر را به پیکره اسلام وارد ساخته است./981/ب902/د

ارسال نظرات