۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۲۵۶۷۴
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

عربستان جایگاه و نقش خود را از دست داده است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در واکنش به اقدام پارلمان عربی مبنی بر درج این حزب در فهرست گروه‌های تروریستی تاکید کرد که چنین بیانیه‌ها و نشست‌هایی تغییری در موضع حزب‌الله ایجاد نخواهد کرد.
حجت الاسلام نبيل قاووق، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «نبیل قاووق»، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در واکنش به اقدام پارلمان عربی مبنی بر درج این حزب در فهرست گروه‌های تروریستی در بیانیه اختتامیه نشست روز گذشته‌اش (یک‌شنبه) در قاهره، تاکید کرد که اگر هزاران نشست عربی و اسلامی در محکومیت حزب الله برگزار و هزاران بیانیه و قطعنامه در این‌باره صادر شود، موضع حزب الله ذره‌ای تغییر نخواهد کرد.

 

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان اینکه این نشست‌ها و بیانیه‌ها کوچکتر و ضعیف‌تر از آن است که اراده مقاومت را درهم بکشند، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در تجاوز علیه مقاومت بسیار بیش از آنچه ادعا می‌کند، به دست آورده، از دست داده است.

 

شیخ قاووق تاکید کرد که عربستان در رویارویی با مقاومت وجه، اعتبار، جایگاه و نقش بین المللی خود را از دست داد و این خسارات با صدور بیانیه‌ها و تصویب قطعنامه‌هایی در نشست‌های عربی و اسلامی جبران نمی‌شود.

 

وی افزود: فشارها، تهدیدات، اتهامات و تحریکات عربستان، نمی‌تواند بر عزم مقاومت و مردمش فائق آید.

 

پارلمان عربی در پایان نشست روز گذشته (یک‌شنبه) خود در قاهره با انتشار بیانیه‌‌ای ضمن متهم کردن ایران و حزب الله به مداخله در امور کشورهای عربی، حزب الله لبنان را گروهی تروریستی خواند./980/ب102/د

ارسال نظرات