۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۲۵۹۹۶

مقتدا صدر خواهان پایان اعتصاب در مجلس عراق شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق امروز با اعلام تعلیق عضویت فراکسیون الاحرار در مجلس عراق از نمایندگان اعتصاب کننده خواست به اعتصاب پایان دهند.
مقتدا صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز با صدور بیانیه ای ضمن اعلام پایان فوری اعتصاب، عضویت فراکسیون الاحرار را از مجلس نمایندگان تعلیق کرد.

 

وی در این بیانیه تاکید کرد که عقب نشینی فوری از اعتصاب و تعلیق عضویت فراکسیون الاحرار در مجلس نمایندگان تا معرفی کابینه مستقل تکنوکرات و اعلام اسامی وزیران آن در جلسه بعدی ادامه دارد.

 

صدر در این بیانیه همچنین از نمایندگان ملی خواست با پایان دادن به اعتصاب نمایندگان و تعلیق عضویت فراکسیون الاحرار در مجلس وارد دعواهای سیاسی نشوند.

 

نمایندگان اعتصابی پارلمان عراق قرار بود شنبه گذشته براساس اعلام قبلی خود رییس و دو معاون و اعضای هیات رییسه را انتخاب کنند.

 

در حالی که بحث و جدل ها همچنان ادامه دارد و مخالفان معتقدند که اقدام نمایندگان اعتصابی در روز پنجشنبه در خلع رییس و اعضای هیات رییسه قانونی نبوده است.

 

تحصن کنندگان گفته اند که از مجموع 325 نماینده پارلمان 172 نفر به برکناری سلیم الجبوری و اعضای هیات رییسه رای داده اند، حال آنکه مخالفان اعتقاد دارند که تعداد نمایندگانی که روز پنجشنبه به عزل رییس و اعضای هیات رییسه رای داده اند بیشتر از 131 نفر نبوده است./980/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات