۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۲۵۴۹۸
مدیرمسؤول کانون وارثان انتظار تبریز:

شهدای مدافع حرم مایه عزت و برکت نظام اسلامی هستند

مدیر مسؤول کانون وارثان انتظار تبریز با بیان این که شهدا مقام و منزلتی بسیار عظیم نزد خداوند متعال دارند، گفت: شهدای مدافع حرم مایه عزت، آبرو و برکت جامعه اسلامی ایران هستند.
مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار حبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شهریار اسداللهی، مدیر مسؤول کانون وارثان انتظار تبریز امروز در نشستی دیگر از سلسله جلسات چشمه سار معرفت که با یاد و خاطره شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری، همراه بود، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم مایه عزت و برکت جامعه امروز هستند.


وی با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران که می فرماید؛ «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ؛ هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.» افزود: شهدا مقام و منزلتی بسیار عظیم نزد خداوند متعال دارند.


حجت الاسلام اسداللهی همچنین با اشاره به آیه 154 سوره بقره؛ «وَلا تَقولوا لِمَن يُقتَلُ في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتٌ ۚ بَل أَحياءٌ وَلٰكِن لا تَشعُرونَ؛ و به آن ها که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زنده‌اند، ولی شما نمی‌فهمید!»، گفت: این آیه به مقام والای شهدا اشاره دارد که شهدا در میان ما حضور دارند و ما را ترک نکرده اند؛ این ما هستیم که درکی از این حالت نداریم.


مدیرمسؤول کانون وارثان انتظار تبریز افزود: یکی از دوستان شهید اکبری که بسیار برای وی بی قراری می کرد، او را در رویا دیده بود که همین آیه سوره آل عمران را تکرار می کرد و می گفت: بی قراری نکن، من زنده ام! شهدا به درجه ای از اخلاص و از خودگذشتگی در راه خداوند می رسند که درد و رنج آنان را هراسان نمی سازد. 


وی ادامه داد: بنا بر روایتی از رسول خدا(ص) که می فرمایند؛ «اولین قطره خونی که چکه می کند، تمامی گناهان او بخشیده می شود.» البته به جز حق الناس که آن را نیز خدا به عهده گرفته و حق الناس را خود متقبل خواهد شد. شهید به مقامی می رسد که کفن و غسل بر وی واجب نیست؛ خدواند شهید را همان گونه پذیر است. 


حجت الاسلام اسداللهی با اشاره به خانواده شهید صادق اکبری، اظهار داشت: در تمامی دورانی که آن شهید را می شناختم، وی بسیار شوخ طبع و در عین حال متقی و بسیار ولایتمدار بود و حتی در جریان فتنه 88 همراه با پدر خود نقش بسیار موثری در مقابله با جریان ضدانقلاب داشت.


مدیرمسؤول کانون وارثان انتظار تبریز ادامه داد: آن شهید بزرگوار علاقه ای به درجه و مقام نداشت؛ در تمامی عکس ها وی یک پاسدار بی درجه است؛ حتی به دنبال گرفتن درجه های خود نبود و پای ثابت تشییع شهدا بود. وی خود، شهید جوانی و شهید نومی را دفن کرد و در نهایت خود نیز رفت.


حجت الاسلام اسداللهی تصریح کرد: وی شب قبل از رفتن خود به تهران برای اعزام، در گلزار شهدا در محل دفن کنونی خود دراز کشیده بود و می گفت؛ اینجا مال من است. شهید اکبری، بر اثر اصابت موشک و برخورد سه ترکش به بینی، چشم و سر دعوت حق را لبیک گفت./935/203/ب2

ارسال نظرات