۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۲۵۷۸۶
از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان؛

کتاب «حکمت بندگی» منتشر شد

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «حکمت بندگی»، تألیف آیت الله سید حسن فقیه امامی(ره) از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان منتشر شده است.
کتاب حکمت بندگی 

فریبرز راهدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: عالمان و مشعلداران مکتب تشیع با این نگرش که بندگان راه بندگی را بازشناسند، از دیرباز، گوشه‌ای از حکمت‌ها و برهان‌های عقاید و عبادات را باز کرده اند و نمونه آن، کتاب ارزشمند «علل‌الشرایع» مرحوم صدوق است.

 

وی گفت: کتاب حکمت بندگی سلسله مباحث تفسیری است که فلسفه برخی از احکام تکوینی و تشریعی در قرآن کریم را بیان می کند.

 

راهدان عنوان داشت: عالم فرزانه و مرزبان اندیشمند و مُخلص مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام، آیت‌الله حسن فقیه‌ امامی(طاب ثره) نیز در تداوم همین منهج، بخشی از افاضات علمی خویش را معطوف این مهمّ کرد که حاصل آن، کتاب «حکمت بندگی» است.

 

وی به مباحث کتاب اشاره کرد و گفت: حکمت وقوع قیامت، بعثت انبیا، تقوا و اصلاح درون، ذکر خدا، حج، زکات، مباهله، توبه و توسل، آفرینش آسمان و زمین، وقوع عذاب، نزول قرآن و... از جمله مباحث کتاب است که در قالب درس‌گفتارهای تفسیری در باب علت‌ها و حکمت‌های عقاید و عبادات از منظر آیات و روایات بیان شده است.

 

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود ابراز داشت: امید است که انتشار این کتاب ارزشمند، بندگان و متشرعان را راه نماید و آنان را در مسیر نورانی عبادت و سلوک مدد رساند.

 

وی در پایان عنوان داشت: این اثر در دو جلد با 436 و 428 صفحه در قطع وزیری به قیمت هرجلد 25000  تومان به بازار کتاب عرضه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است./303/939/ب1

ارسال نظرات