۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۲۶۱۹۷

الازهر از فعالیت مبلغان دینی خود در ماه مبارک رمضان خبر داد

یک مقام مسؤول در الازهر مصر تاکید کرد که در ماه مبارک رمضان امسال تعداد زیادی از طلاب الازهر در مناطق مختلف آفریقای مرکزی به تبلیغ و تبیین دین اسلام حقیقی می پردازند.
الازهر مصر

به گزراش خبرگزاری رسا، "محمد عبدالفضیل القوصی" عضو هیأت کبار علمای مصر و وزیر پیشین اوقاف مصر، تعدادی از طلاب مرکز علمی الازهر در آفریقای مرکزی را موظف کرد که با برگزاری جلساتی در ایام ماه مبارک رمضان به شبهات دینی جوانان پاسخ دهند.

 

دبیرکل شورای روابط خارجی الازهر گفت: وظیفه اصلی این مبلغان تبیین ارزش های انسانی از دیدگاه اسلام و تشریح گذشت و برخورد محبت آمیز با دیگران است. این مبلغان باید پیام اسلام را که همواره به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند به گوش جوانان آفریقای مرکزی برسانند.

 

القوصی با بیان اینکه اسلام همواره با خشونت و افراط گرایی مخالف است، اظهار داشت: دشمن با شبهه پراکنی در مورد نهادهای دینی مانند جهاد و مساله خلافت و موضوع جزیه، توانسته در عقاید جوانان رخنه کرده و معصیت را بر اساس اندیشه فاسد خود تعریف کند.

 

این مقام مسؤول در الازهر تصریح کرد: مبلغان و سفیران اسلامی باید با التزام به امر روشنگری در میان توده های مردم، حقیقت دین اسلام را به جهانیان معرفی کنند تا دشمن نتواند با انتساب اعمال تروریستی خود به این دین، چهره اسلام را مخدوش سازد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد:  اسلام دین اعتدال و طرفدار برخورد مسالمت آمیز با پیروان ادیان دیگر است و عالمان اسلامی باید تصویر ذهنی جهانیان از اسلام را تصحیح کنند. وظیفه مبلغان اسلامی حراست از کیان اسلام با معرفی صحیح این  دین است که همواره موید ارزش های انسانی بوده است./1321/ب902/د
 

 

ارسال نظرات