۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۳۵۹۲۸
مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا اذعان کرد؛

کشته شدن بیش از ۱۱۶ غیرنظامی به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در کشورهای لیبی، سومالی و پاکستان

سازمان امنیت ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که بیش از 116 غیرنظامی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در مناطقی غیر از عراق، سوریه و افغانستان کشته شده اند.
قربانیان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری World Bulletin، مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در کشورهایی مانند لیبی، سومالی و پاکستان بیش از 116 غیرنظامی را در طی سالهای 2009 تا 2015 میلادی به قتل رسانده اند.

 

مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد که هواپیماهای بدون سرنشین کشورش در این فاصله زمانی 473 حمله صورت داده اند.

 

حملات صورت گرفته به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در کنار حملات هواپیماهای نظامی سرنشین دار و شلیک موشک انجام شده است.

 

هینا شمسی، مدیر پروژه امنیت ملی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در واکنش به انتشار این آمارها تاکید کرد: به سختی می توان به آماری که دولت از تعداد کشته شدگان ارائه کرده اطمینان کرد چرا که منابع مستقل آمار بسیار بیشتری را نقل می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا همچنان هویت افرادی را که به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین می کشد، معیارهایی را که بر اساس آن تصمیم گیری می کند که چه کسی باید هدف قرار بگیرد و تحقیقاتی را که در مورد حملات و کشتارهای اشتباهی انجام می دهد، پنهان می کند.

 

ارتش آمریکا به طور مرتب گزارش هایی در مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به داعش و سایر سازمان های تروریستی منتشر می کند اما این نخستین بار است که دولت اوباما آمار کشته شدگان غیرنظامی به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در کشورهایی مانند لیبی، سومالی و پاکستان را منتشر می کند.

 

دولت آمریکا پس از سالها فشار سنگین گروه های مدافع حقوق بشر و رسانه های گروهی مجبور به ارائه این آمارها شده است.

 

بسیاری از گروه های مدافع حقوق بشر اعتقاد دارند که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در کشورهای دیگر غیرقانونی است.

 

مخالفان مدتها است که می گویند حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بیش از آن که اعضای گروه های تروریستی را به قتل برساند غیرنظامیان را هدف می گیرد.

 

 آمار اعلام شده به وسیله مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا در حقیقت مهر تایید بر این اعتقاد مخالفان است./990/ب903/د

ارسال نظرات