۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۰۰۸
گزارشی از پوشش رسانه ای همایش منافقین؛

العربیه: صدهزار نفر در فرانسه گردهم‌‌آمدند!/ اسکای نیوز عربی: مخالفان نظام چنددسته و کم‌اثرند

محافل سیاسی و رسانه ای عربی در حالی حمایت خود از گروهک تروریستی منافقین را آشکار کرده اند که جبهه ارتجاع به رهبری عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری از تقویت مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه احساس خطرمی‌کند.
حمایت رسانه های عربی از گروهک تروریستی منافقین حمایت رسانه های عربی از گروهک تروریستی منافقین حمایت رسانه های عربی از گروهک تروریستی منافقین حمایت رسانه های عربی از گروهک تروریستی منافقین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری رسا، شب گذشته همایش گروهک تروریستی منافقین درحالی در فرانسه برگزار شد که برخی از شبکه‌های عربی به پوشش گسترده آن و به پخش زنده سخنرانی‌ها پرداختند. این همایش در حالی با حضور فیصل الترکی، رییس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و سخنرانی او همراه بود که سعودی‌ها امسال بیش از سال‌های پیش حمایت خود را از گروهک منافقین آشکار کرده اند. شبکه العربیه و الحدث وابسته به عربستان سعودی و شبکه اسکای نیوز امارات و الجزیره قطر از جمله شبکه‌هایی ماهواره ای بودند که در یک سال اخیر با گزارش‌ها و اخبار مختلف سعی داشتند با تطهیر چهره منافقین، آنها را به عنوان اپوزیسیون معتدل معرفی کنند. در این میان شبکه العربیه و الحدث با برنامه‌ها و گزارش‌‍‌های مختلف و استفاده از اعضای منافقین  خلق به عنوان تحلیل گر تلاش داشتند تا به افکار عمومی جهان عرب سمت و سو دهند.در همین راستا رسانه‌های عربی با توجه به ناآگاهی مخاطبان جهان عرب از شرایط داخلی ایران با استفاده از عکس‌ها و فیلم‌های آرشیوی مربوط به فتنه 88 و با اعلام اعداد و ارقام دروغ در رابطه با شرایط ایران انواع و اقسام دروغ‌ها را به خورد بینندگان خود داده اند.

برای نمونه در گزارش‌هایی که شبکه العربیه روز گذشته در مورد همایش سالانه گروهک تروریستی منافقین روی آنتن برد از تیتر "صد هزار معارض ایرانی در فرانسه خواهان سرنگونی حکومت آخوندی هستند" استفاده کرد. العربیه با توجه به کینه‌های رژیم آل سعود از جمهوری اسلامی حاضر است بدیهی ترین مسائل حرفه ای را هم کنار بگذارد و به دروغی به این بزرگی متوسل شود. این درحالی است که هر عقل سلیمی می‌داند تجمع سالانه منافقین با همه تلاش‌ها و خرج‌ها و دادن تسهیلات در بهترین حالت ممکن، به تجمع چند صد تن الی یکی دو هزار نفر می‌انجامد. طرح عدد "صد هزار معارض" یکی از صدها دروغی است که این روزها از سوی این شبکه منتشر می‌شود!

 

 

گرگ‌هایی در پوستین میش؛ ابراز نگرانی برای آینده مردم ایران
مساله جالب در این همایش که با حضور شخصیت‌های دسته چندم غربی – عربی برگزار شد، تلاش برخی شخصیت‌های عرب و رسانه‌های آنها برای دلسوزی با ایران و ابراز نگرانی برای آینده مردم ایران بود. ترکی الفیصل، رییس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی که غربی‌ها با فشار به آل سعود به خاطر سیاست‌های افراطی و حمایت علنی وی از تروریست‌ها در سوریه او را از کار برکنار کردند با طرح ادعاهای نخ نما شده مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی جهان عرب، مدعی شد: "ایران با اصرار بر دخالت در امور کشورهای عربی و تاسیس گروه‌های طایفه ای کشورهای اسلامی را با مشکل مواجه کرده است." این شاهزاده سعودی درحالی این سخنان را مطرح کرد که آل سعود بیش از یک سال و چند ماه است که از هیچ جنایتی در یمن فروگذاری نکرده و حتی به لیست سیاه سازمان ملل راه پیدا کرد که در ادامه با تهدیدهای مختلف بان کی مون را مجبور به عقب نشینی کرد.

از سوی دیگر صالح القلاب، وزیر اطلاع رسانی اسبق اردن در اظهاراتی نسبت به حمایت جمهوری ایران از گروه‌های مقاومت در جهان اسلام ابراز نگرانی کرد و بدون توجه به امنیت فوق العاده ایران در شرایط بحرانی منطقه مدعی شد: "ایران منابع مالی مردم خود را صرف تروریسم می‌کند." این شخصیت اردنی درحالی این مسائل را مطرح کرد که بسیاری از ناظران سیاسی و محافل رسانه‌ای غرب بارها تاکید کرده اند که کشورهای عربی میلیاردها دلار را صرف گروه‌های رادیکال در سوریه و عراق کرده اند.

 

 


اعتراف به چند دستگی جریان‌های ضدانقلاب

شبکه اسکای نیوز عربی وابسته به امارات نیز از جمله‌ شبکه‌هایی بود که این همایش را خوارک رسانه‌ای مناسبی برای هجمه علیه ایران می‌دید. اما این شبکه که علی نوری زاده را روی آنتن آورده بود تا در حمایت از این همایش سخن بگوید با اختلافات جریان‌های ضدانقلاب مواجه شد. نوری زاده در این گفت‌وگو با تاکید براینکه منافقین خلق  از پایگاه مردمی در داخل ایران برخوردار نیستند، گفت: "این همایش صرفا زرق و برق دارد و به هیچ وجه مثمرثمر نیست." او اما در این ادامه با آشکار کردن این اختلافات گفت: "مخالفان حکومت ایران با یکدیگر متحد نیستند و هیچ آلترناتیوی را برای جایگزینی حکومت معرفی نکرده اند." از سوی دیگر چند تن از اعضای منافقین خلق درگفت‌وگو با اسکای نیوز عربی به انتقاد از حمایت ایران از کشورهای منطقه در برابر تروریست‌ها پرداختند. آنها بر لزوم سرنگونی حکومت بشار اسد و دولت عراق تاکید کرده و حمایت نوری مالکی از ایران را دلیل خروج اعضای خود از اردوگاه اشرف معرفی کردند.

فهد الشلیمی، کارشناس ضد ایرانی کویتی که همواره خواستار حمایت از گروه‌های مخالف نظام در ایران شده در گفت‌وگو با اسکای نیوز بر لزوم دخالت کشورهای عربی برای حمایت از گروه‌های ضدانقلاب تاکید کرد و گفت: کشورهای عربی باید برای این گروه‌ها دفتر نمایندگی ایجاد کنند و رسانه‌هایی را در اختیار مجاهدین خلق، اهوازی‌ها و بلوچی‌ها بگذراند تا علیه حکومت ایران فعالیت کنند." وی در ادامه با اذعان بر ضعف جریان‌های ضدانقلاب در خارج از ایران، خواستار کمک کشورهای عربی برای ایجاد "جبهه واحد معارضان ایران" شد.

 


اما در پایان باید تاکید کرد که دلیل اصلی حمایت آشکار رسانه‌های عربی از منافقین خلق در برهه کنونی، شکست‌های متوالی جبهه ارتجاع به رهبری عربستان سعودی در منطقه است؛ این جبهه چه در سوریه، چه در عراق، چه در یمن و سایر کشورهای اسلامی به هیچ وجه نتوانسته به اهداف خود برسد و روز به روز شاهد تقویت جریان مقاومت اسلامی در این کشورها است. خیانت گاه و بی‌گاه غربی‌ها به عربستان و سایر رژیم‌های عربی، حاکمان آنها را بر آن داشته تا خود به ارتباط گیری با مخالفان ایران اقدام ورزند و به نوعی شکست‌های خود را با ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی ایران پنهان کنند. تلاش برای بمب‌گذاری تکفیری‌ها در تهران که چندی پیش از سوی نهادهای امنیتی کشف شد را می‌توان در همین راستا تحلیل کرد. بدون شک طرف‌های عربی تلاش دارند تا با طرح مسائل طایفه‌ای در ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی برای خرابکاری در شهرهای مختلف کشورمان و ایجاد ائتلاف سیاسی علیه جمهوری اسلامی موازنه قوا در منطقه را تغییر دهند که این مهم نیازمند هوشیاری همه مسئولان و مردم است. باید توجه داشت پوشش رسانه‌ای همایش منافقین اگرچه اقدامی کم اثر است اما پیام‌هایی را با خود دارد که باید نسبت به آن هوشیار بود و به مقابله با آن پرداخت./983/ب501/ک

 

حسین سعدی

ارسال نظرات