۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۴۰۷

۹۰ موسسه بین‌المللی اقدامات آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند

بیش از ۹۰ سازمان و موسسه بین المللی از پنج قاره جهان اقدامات ظالمانه نظام ‌آل خلیفه را محکوم کردند.
شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از ۹۰ سازمان و موسسه بین المللی از پنج قاره جهان اقدامات رژیم آل خلیفه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم و مردم بحرین را محکوم کردند.


به گزارش تسنیم، طی بیانیه ای که با تلاش مرکز فرهنگی اجتماعی بحرین که دفتر آن در برلین قرار دارد صادر شده 92 سازمان و موسسه دینی، فرهنگی، سیاسی و علمی از پنج قاره جهان مخالفت و اعتراض خود به اقدامات رژیم آل خلیفه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم و مردم بحرین را اعلام کردند.


 متن بیانیه بدین شرح است:

 

ما هتک حرمت طائفه ای کینه توزانه درباره مسلمانان شیعه در بحرین و درباره موسسات دینی و علمای ربانی به خصوص آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم و سلب تابعیت از وی و محاصره منزلش را محکوم می کنیم.

 

همچنین حکم ظالمانه درباره شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق بحرین که این حزب نیز اخیرا با هدف های توطئه گرانه و به دلیل مواضع سیاسی و ملی اش تعطیل گردیده را محکوم می کنیم.

 

فراخوان علما برای تحقیق از آنها و بازداشت برخی از آنها و تحت فشار قرار دادن آنها به دلیل فرائض و شعائری که به جای می آورند که این فشارها به منع برپایی نماز و تلاش برای مداخله و سیطره بر ویژگی های مذهب جعفری است همچنان ادامه دارد و آن را محکوم می کنیم.

 

ما به عنوان موسسه ها و سازمان‌ها و گروه‌ها، از سازمان‌های بین المللی وسازمان همکاری اسلامی و الازهر می‌خواهیم که به موضع اخلاقی و انسانی خود در قبال آن چیزی که درباره ملت بحرین روی می‌دهد پایبند بوده و از خواسته های مشروع ملت بحرین حمایت کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات