۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۴۰۵۷۵
با حضور ۱۱۰ نفر از طلاب نو ورود؛

دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه تبریز آغاز شد

طرح میثاق طلبگی حوزه علمیه تبریز با حضور 110 نفر از جوانان متقاضی در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز آغاز شد.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام صمد ناصری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح میثاق طلبگی که با حضور 110 نفر در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز آغاز شد، با بیان اینکه حضور در حوزه‌های علمیه یک توفیق و عنایت الهی است، اظهار داشت: خداوند هر کس را دوست داشته باشد او را در دین فقیه می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مسیر حوزه‌های علمیه، مسیر فقاهت و دین‌شناسی است، تصریح کرد: در روایات وارد شده است که طالب علوم دینی زمانی که در زمین قدم می‌گذارد پاهای خود را بر روی بال ملائک می‌نهد، این نشان از ارج و ارزش طالب علم دینی و در حقیقت بیان جایگاه والای آن است.

 

حجت‌الاسلام ناصری با بیان اینکه جوانان مشتاق تحصیل در حوزه علمیه بعد از دوره میثاق طلبگی و بررسی معیارهای لازم از سوی خود و مسؤولان در حوزه‌ها حضور خواهند یافت، ادامه داد: این دوره در حقیقت بررسی شأنیت و امکان تحصیل در حوزه علمیه از سوی خود جوانان متقاضی است.

 

وی با تأکید بر حفظ شأنیت و زی حوزه‌های علمیه در این دوره، خاطرنشان کرد: حضور در حوزه‌های علمیه یک توفیق الهی است که ارزانی هرکسی نخواهد شد، از این‌ رو از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید و با رعایت تقوا و تحصیل توأم با تلاش سعی در اخذ این جایگاه و فرصت ارزشمند داشته باشید.

 

مدیر مدرسه علمیه تبریز با اشاره به جنگ نرم دشمن و رویارویی فرهنگی با ایران اسلامی، گفت: اگر حوزه و روحانیت میدان مبارزه را رها کنند و جدی نگیرند، دشمن میدان را به دست خواهد گرفت و نفوذ خواهد کرد، نفوذ فرهنگی دشمن در تغییر اعتقادات دینی ضربه‌های مهلکی را به انقلاب و ملت ایران خواهد زد.

 

وی با بیان اینکه علما مرزداران بصیرت و اعتقاد دینی هستند، افزود: روحانیت به‌ عنوان طلایه داران و مبلغان علم و دانش باید مجهز به علم و بصیرت بوده و همواره آماده دفاع از اسلام، انقلاب و ارزش‌های آن باشند، چرا که طبق روایاتی از ائمه معصومین(ع) علما مرزداران اعتقادی، دینی و فکری جامعه هستند.

 

امام‌جمعه خسروشاه با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی بدانند که حوزه و روحانیت، اصلی‌ترین مدافع ولی‌فقیه و انقلاب اسلامی ایران هستند، تأکید کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب تصریح کردند اندیشه انقلابی در حوزه‌های علمیه بیش‌ از پیش و با قدرت ادامه خواهد داشت و حوزه‌های علمیه برای همیشه از کیان نظام اسلامی و انقلاب دفاع خواهند کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات