۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۴۵۷۰۳
کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد؛

راه‌‌های واقعی رسیدن به مطلبوبهای ششگانه انسان

حجت الاسلام رضوانی راه های واقعی رسیدن به راحتی، عزت، رفعت، استجابت دعا، بی نیازی و علم را تشریح کرد و گفت: خداوند خطاب به موسی(ع) فرمود: «من شش چیز را در شش جا قرار دادم در حالی که مردم در جای دیگری به ‏دنبال آن می گردند»، اکثر انسانها همواره در طول تاریخ برای دستیابی به مطلوبهای ششگانه خود راه های اشتباه را طی ‏کردند.
به سوی خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: خداوند متعال خطاب به حضرت موسی فرمود «من شش چیز را در شش جا قرار دادم در حالی که مردم در جای دیگری به دنبال آن می گردند»، اکثر انسانها همواره در طول تاریخ برای دستیابی به مطلوبهای ششگانه خود راه های اشتباه را طی کردند و این در صورتی است که خداوند متعال راه های واقعی و صحیح آنها را نشان داده است.

وی ادامه داد: خداوند فرمود «من راحتی را در بهشت قرار دادم در حالی که مردم در دنیا به دنبال آن می گردند»، دنیا دار مکافات و سختیها است و هیچگاه نباید در دنیا به دنبال رفاه و راحتی باشیم، خداوند سختیهای دنیا را برای رسیدن انسان به کمال قرار داده است، البته طبق آیه شریفه قرآن بعد از هر سختی آسانی است و نباید نا امید باشیم.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: خداوند متعال عزت را در شب زنده داری قرار داده است و مردم در دربار پادشاهان به دنبال آن هستند، رفعت و بلند مرتبگی را در تواضع قرار داده در حالی که مردم در تکبر آن را جستجو می کنند، همانطور که زمینی که بلند است هرگز آب نمی خورد انسان متکبر هم به رفعت و سربلندی نمی رسد، بسیاری از بزرگان ما که به درجات رفیعی نایل شدند انسانهای متواضع و فروتن بودند.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: خداوند استجابت دعا را در روزی حلال قرار داده است و مردم در سر و صدا و قیل و قال و فریاد کردن به دنبال آن هستند، اگر انسان رزق و کسبش را حلال کرد نیازی نیست که برای استجابت دعاهایش در درگاه خدا سر و صدا کند و فریاد و ناله سر دهد.

وی اظهار داشت: شخصی نزد امام معصوم(ع) رفت و به امام گفت «من عمل سنگینی ندارم ولی روزی ام حلال است و دامانم را از بی عفتی حفظ می کنم»، امام(ع) فرمودند «هیچ جهادی از این بالاتر نیست که روزی حلال کسب کنی و دامانت را از بی عفتی و فساد حفظ کنی».

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: خداوند بی نیازی را در قناعت قرار داده است و مردم در ثروت و کثرت مال به دنبال آن می گردند، قناعت به معنی خساست و یا مصرف نکردن نیست بلکه به معنی درست و به جا مصرف کردن و به داشته ها راضی و شاکر بودن است، کسی که به داشته هایش راضی باشد، احساس بی نیازی می کند و دست نیاز به سوی خلق دراز نمی کند.

حجت الاسلام رضوانی گفت: خداوند علم را در تلاش و گرسنگی قرار داده است و مردم در راحتی و سیری به دنبال آن می گردند، با راحتی نمی توان به درجات بالای علمی رسید، آیت الله بروجردی وقتی مشغول تحصیل و کسب علم می شد متوجه گذر زمان نمی شد و گاهی شب را به روز و روز را به شب می رساند و ساعتها مشغول بود و متوجه نمی شد./202/869/ب1

ارسال نظرات