۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۷۰۹
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

بیش از 2600 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند/ اکتفا به نفت بزرگ‌ترین خیانت است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2600 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، گفت: گردش مالی ناشی از فعالیت و درآمدزایی شرکتهای دانش بنیان سالانه بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور ظهر امروز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دفتر امام جمعه اراک، با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2600 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، گفت: گردش مالی ناشی از فعالیت و درآمدزایی شرکتهای دانش بنیان سالانه بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال است.

فعالیت 145 شرکت تولیدکننده محصولات مبتنی بر فناوری نانو در کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بهره گیری از 170 نفر از بهترین و کارآموده ترین مهندسان دانش آموخته در بهترین دانشگاه های کشور، با ایده پردازی های کارآفرینی نوین فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: فعالیت 145 شرکت تولیدکننده محصولات مبتنی بر فناوری نانو در کشور نیز یکی از ظرفیتهای ارزشمند علمی و فناوری است که توسعه و حمایت این شرکتها یکی از اولویتهای این معاونت است.

ستاری با بیان اینکه اصلاح اقتصاد کشور و قطع وابستگی به نفت یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این راهبرد تخصصی را سرلوحه امور خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: اصلاح الگوی کسب و کار و ایجاد کارآفرینی نوین نیازمند یک زیست بوم تخصصی و حمایت های همه جانبه دستگاه های خدمات رسان است.

عدم اصلاح فضای کسب و کار بزرگ‌ترین معضل کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه اکتفا به نفت بزرگ‌ترین خیانت به کشور است؛ خاطر نشان کرد: اکتفا به نفت زیرا کارآفرینی و استعداد را سرکوب می‌کند و همچنین عدم توجه به کارآفرینی و توجه به تولید فکر و اندیشه را از معضلات کشور محسوب می شود.

ستاری با بیان اینکه عدم اصلاح فضای کسب و کار بزرگ‌ترین معضل کشور است که باید موانع و مشکلات موجود در این زمینه با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرین رفع شود؛ گفت: استان مرکزی پتانسیل‌های خوبی در حوزه علم و فناوری و صنعت و فرهنگ دارد که باید از این پتانسیل‌ها به خوبی بهره جست.

اعتماد به نفس و گفتمان‌سازی در جوانان

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون 95 درصد تولید زعفران دنیا متعلق به ایران است که حدود 380 تن از صادرات کل زعفران دنیا را شامل می‌شود، اظهار داشت: ایران صادرات 450 میلیون دلاری زعفران را در اختیار دارد، این در حالی است که گردش مالی زعفران در دنیا 8.5 میلیارد دلار است و پنج درصد از گردش مالی زعفران برای نقاطی است که ماده اولیه آن را تولید می‌کند.

ستاری با اشاره به اینکه از نظر فارغ‌التحصیلان مهندسی در دنیا رتبه چهارم متعلق به ایران است ولی متأسفانه از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود، اظهار داشت: باید اعتماد به نفس و قدرت را با گفتمان‌سازی در جوانان تقویت کرده تا از شکست هراس نداشته باشند که این مهم در دولت تدبیر و امید به شدت پیگیری شده و خواهد شد.

شایان ذکر است، حضور در گلزار شهدای اراک، دیدار با خانواده شهید ابوالفضل حسن بیگی از شهدای دولت، حضور در شورای اداری استان مرکزی و همچنین بازدید از دو شرکت تولیدی از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر یک روزه به اراک است./202/842/ب1

ارسال نظرات