۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۴۶۷۴۸
معاون پارلمانی رییس جمهور:

اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های استراتژیک دولت است

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که شهیدان رجایی و باهنر از نمونه یاران باوفا و نمادی از اسلام ناب و مدیران خدمت‌گزار در انقلاب اسلامی به شمار می‌روند، گفت: این دو بزرگوار در سلوک شخصیتی، رفتار سازمانی، حمایت از مردم، نظام و کشور در تارک این مملکت و نظام همیشه می‌درخشیدند.
امیری حسینعلی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حسین‌علی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور عصر امروز در همایش راه رجایی که در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین با حضور جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) شهدا و شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهادت دو تن از یاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یادآور خیانت‌ها و خباثت‌های منافقین کور دل علیه مردم و کشور ایران است.

 

وی در ادامه افزود: ملت ایران خیانت منافقین را در اوج جنگ تحمیلی فراموش نمی‌کنند و شاهد بودیم در شرایطی که ایران مورد هجمه شدید ارتش از بن تا دندان مسلح رژیم بعثی و حامیان او بود، با صدام حسین همدست شد و با ارائه اطلاعات، مختصات حمله موشکی و بمباران را برای این رژیم خونخوار و دیکتاتور ترسیم کرد.

 

امیری با بیان اینکه دست منافقین کور دل به ترور ۱۷ هزار نفر از مردم مظلوم کشور ایران آلوده است ابراز کرد: در واقع در آن دوران، کسانی که دل در گروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند، توسط منافقین شهید می‌شدند.

 

 رجایی و باهنر از مدیران خدمت‌گزار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند

 وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از نمونه یاران باوفا و نمادی از اسلام ناب و مدیران خدمت‌گزار در انقلاب اسلامی به شمار می‌روند خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار در سلوک شخصیتی، رفتار سازمانی، حمایت از مردم، نظام و کشور در تارک این مملکت و نظام  همیشه می‌درخشیدند.

 

اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های استراتژیک دولت تدبیر و امید است

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی از دیدگاه دولت تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های استراتژیک دولت تدبیر و امید است، دولت برای تحقق این امر برنامه ریزی‌های جامع و هدفمندی دارد، از این رو اقتصاد مقاومتی از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است.

 

وی در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید همواره توجه به منویات رهبری و اجرایی کردن مطالبات ایشان را به عنوان یک اصل مهم و محوری در برنامه‌های کاری خود می‌داند از این رو مسؤولان در بخش‌های مختلف باید همت کنند اقتصاد مقاومتی را با عنایت به منویات رهبری به ویژه اصل درون‌زا بودن اقتصاد، محقق کنند.

 

امیری با تاکید بر لزوم توجه جدی دولت یازدهم به تحقق توسعه اقتصادی در کشور گفت: مهم‌ترین مساله مورد پیگیری دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال برای جوانان و کار آفرینی و سرمایه‌گذاری داخلی برای رونق اقتصادی کشور است.

 

وی در ادامه با بیان این که مقاوم کردن اقتصاد کشور با توجه به سرمایه‌های موجود داخلی به عنوان اصل مهم در زمینه اقتصاد مقاومتی مطرح است گفت: برای تحقق این امر باید بسترهای مناسب فراهم شود و باید به نحوی صورت گیرد که مردم پایداری خود را حفظ کنند و برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

 

در حال حاضر عمده مباحث دولت در زمینه اشتغال و کارآفرینی است

امیری با اشاره به لزوم توجه به بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری توسط این بخش اظهار کرد: برنامه دولت واگذاری تصدی‌گری به مردم است و در حال حاضر عمده مباحث دولت در زمینه اشتغال و کارآفرینی است.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به توسعه سرمایه گذاری در کشور گفت: دولت تدبیر و امید برای ایجاد بستر مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در کشور تاکید فراوانی دارد تا در نهایت بتوان به شرکت مطلوب رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه دست یافت.

 

وی با بیان این که هیج خللی در اراده و وعده دولت در زمینه‌های مختلف وجود ندارد، ابراز کرد: اعضای دولت هنوز بر همان عهدی که در سال ۹۲ با مردم بستند، ایستاده‌اند و برای تحقق وعده‌ها در حوزه‌های مختلف با تمام توان تلاش خواهند کرد.

 

امیری در ادامه با بیان این که دولت تدبیر امید در سال ۹۲ با شرایط سختی اداره کشور را بر عهده گرفت خاطرنشان کرد: در همین سال‌ها قطع نامه‌های ظالمانه هم بر حجم مشکلات فراروی دولت اضافه می‌کرد اما با این وجود دولت با تمام توان برای رفع چالش‌ها و اراده کشور تلاش کرد.

 

امیری با در ادامه با بیان این که جو بین المللی علیه نظام مقدس ایران در طی سال ۹۲، به نبود اقبال جهانی برای خرید نفت ایران بود گفت: در اوایل سال ۹۲ کسی نفت ایران را خریداری نمی‌کرد و زیر سایه قطع نامه‌های ظالمانه ما با کسی تبادل نفتی نداشتیم.

 

دور زدن تحریم‌ها راهکاری برای رفع مشکل فروش نفت بود

 وی با بیان این که نبود بازار برای فروش نفت ایران چالش‌ها و مشکلات اقتصادی را برای کشور در پی داشت، تصریح کرد: دور زدن تحریم‌ها راهکاری بود که برای رفع مشکل فروش نفت ایجاد شد که نتیجه آن بوجود آمدن فساد مالی بود که در دولت یازدهم شاهد محاکمه یکی از این افراد بودیم.

 

با تکیه بر امکانات داخلی، میتوان اقتصاد را مصونسازی کرد

 امیری با بیان این که با تکیه بر امکانات داخلی، سرمایههای داخلی و نیروی انسانی میتوان اقتصاد را مصونسازی کرد ابراز کرد: ما می‌توانیم در شرایط سخت ثبات خود را حفظ کرده تا مردم دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت اظهار کرد: به دلیل پایین آمدن قیمت نفت در برخی از کشور‌ها ارزش پولی به شدت کاهش یافت و مشکلات زیادی برای این کشور‌ها فراهم شد که با درایت دولت تدبیر امید و هدف گذاری‌ها و برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت در این مقوله مشکلی پیش نیامد و برنامه ریزی‌ها اثربخش و راه‌گشا بود.

 

 امیری در ادامه با اشاره به برنامه هسته‌ای و برجام گفت: با برنامهریزیهای انجام شده و به سامان رسیدن برجام و انرژی هسته‌‏ای گشایشهایی در کشور انجام و مبادلات بانکی انجام میشود و تراز صادرات نسبت به واردات پیشی گرفته است.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه افزود: با هدایت‌های بی‌نظیر رهبری معظم انقلاب و هوشمندی رییس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، حق هسته‌ای ایران به صورت رسمی پذیرفته شد که این موضوع دستاوردی غیر قابل انکار محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در کشور طی سال‌های اخیر ابراز کرد: در حال حاضر با فعالیت‌های صورت گرفته رتبه کسب و کار ایران از ۱۵۲ به ۱۰۳ بهبود یافت و هدف گذاری‌ها برای کاهش این رتبه به زیر صد است.

 

دولت هیچ‌گاه تاجر خوبی نبوده است

معاون پارلمانی دولت با اشاره به لزوم ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار کرد: دولت هیچ‌گاه تاجر خوبی نبوده است و باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال کند و در این مسیر بسترهای مناسب برای ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شده است و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور رشد پیدا کرده است.

 

در حال حاضر ایران از امنیت خوبی برخوردار است

 امیری در ادامه با بیان این که در حال حاضر ایران از امنیت خوبی برخوردار است گفت: در سایر کشور‌های اطراف ایران نظیر ترکیه و سوریه و همچنین افغانستان و قسمتی از پاکستان نا امنی بیداد می‌کند اما با تلاش و هوشیاری همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همراهمی همه آحاد جامعه ایران از امنیت خوبی بر خوردار است.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که دولت تدبیر و امید در طول سه سال اخیر به دستاوردها و توفیقات بسیار برجسته‌ای دست یافته است، تصریح کرد: این موفقیت ها در شرایطی حاصل شده که کشور در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داشت و به واقع دولتمردان در آغاز به کار با نارسایی‌های جدی و بی‌شماری مواجه بودند.

 

وی در پایان گفت: ثبات اقتصادی، ارتقای جایگاه بین المللی ایران اسلامی، کنترل نرخ تورم و توفیقات بسیار در عرصه صادرات، بخشی از موفقیت‌های دولت در طول سه سال اخیر محسوب می‌شود و این توفیقات در شرایطی حاصل شد که شاهد کاهش شدید قیمت نفت جهانی بودیم./873/پ201/ج

ارسال نظرات