۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۴۷۷۹۳

آغاز به کار کنفرانس فلسطینیان ترکیه و آرمان های میهن در استانبول

کنفرانس فلسطینیان ترکیه و آرمان های میهن امروز یکشنبه در شهر استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.
 کنفرانس فلسطینیان

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس فلسطینیان ترکیه یک تحول و جهش عظیم در فعالیت های فلسطینی در عرصه ترکیه به شمار می رود، هدف این کنفرانس یکپارچه سازی تلاش ها برای خدمت به اقلیت های فلسطینی در ترکیه است.

در این کنفرانس 25 نهاد فلسطینی فعال در ترکیه شرکت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سفیر فلسطین در ترکیه با ایراد نطقی در این مراسم اظهار داشت:« ما می دانیم که آرمان فلسطین در طرح ها و برنامه های ترکیه از جایگاه خاصی برخوردار است، توافق ترکیه و رژیم صهیونیستی هرگز بر مساله فلسطین تاثیر منفی نخواهد گذاشت.»

فائد مصطفی افزود که با برچیده شدن بساط اشغالگری تمامی رنج و محنت های ملت فلسطین به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد:« وحدت ملی ضامن تداوم و موجودیت ما است.»

از سوی دیگر، رییس کمیته برگزاری این کنفرانس با ایراد سخنرانی تاکید کرد:« امروز میزان آگاهی مردم نسبت به مساله فلسطین افزایش یافته است، دلیل این مساله به فضای باز سیاسی و آزادی سیاسی در ترکیه برمی گردد.»

محمد مشینش افزود:« با گذشت 70 سال از منازعه فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست، هنوز ملت فلسطین دست از اصول و آرمان ها و حقوق حقه خویش و در راس آنها حق بازگشت برنداشته است. امروز ما به عنوان یک پیکر واحد در این جا جمع شده ایم. تمامی طیف های ملت فلسطین در اینجا حضور دارند.»
از سوی دیگر، رییس کمیته ابتکار ملی فلسطین ضمن تمجید از ملت ترکیه و مبارزاتش، گفت که کشتار سرنشینان کشتی مرمره ترکیه نشانگر در هم آمیختگی خود ملت های فلسطین و ترکیه است.

مصطفی برغوثی افزود که رژیم صهیونیستی یک هدف را دنبال می کند و آن هم حذف مساله فلسطین و یهودی سازی اراضی اشغالی فلسطین و تبعید ملت فلسطین از سرزمین خویش است.

وی خاطرنشان ساخت که هدف رژیم صهیونیستی از عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی لطمه زدن به مساله فلسطین است.  

وی توضیح داد:« ما باید پیوند میان قشرهای مختلف ملت فلسطین در داخل و خارج را تقویت بخشیم.»

از سوی دیگر، رییس گروه دوستان فلسطین در پارلمان ترکیه گفت که مساله فلسطین فقط به فلسطینیان اختصاص ندارد، بلکه به تمامی مسلمانان تعلق دارد و یک آرمان مشترک میان ملت های ترکیه و فلسطین به شمار می رود.

آیدین اونال تصریح کرد که تمامی شهروندان ترک اعم از زنان و مردان و خردسالان به دفاع از حقوق حقه و قانونی فلسطینیان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی اهتمام می ورزند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر 1500 خانواده فلسطینی زندگی می کنند، مجموع جمعیت فلسطینیان در ترکیه به 5 هزار تن می رسد که بخش اعظم آنان در استانبول سکونت دارند، در میان آنان 150 پزشک و 200 بازرگان به چشم می خورد که دارای شرکت های خصوصی هستند، این اقدام در حالی صورت می گیرد که بیش از 50 فلسطینی دیگر نیز شرکت های ترکیه را مدیریت می کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات