۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۴۷۹۵۲
عضو ارشد حزب الله:

عربستان همچنان به حمایت از تروریسم ادامه می دهد

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به اینکه کشورهای مخالفت سوریه نسبت به این کشور انعطاف پیدا کرده اند، اظهار داشت که عربستان همچنان به حمایت مادی و تسلیحاتی از تروریست ها ادامه می دهد.
نبيل قاووق معاون شوراي اجرايي حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام نبیل قاووق معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه السکسکیه برگزار شد، بحران در لبنان را در پرتو وتوی عربستان علیه ریاست جمهوری این کشور را ادامه دار خواند.

وی گفت: وتوی سعودی علیه ریاست جمهوری میشل عون سبب ورود لبنان در بحران عمیقی شد که پایانی ندارد. متأسفانه گروهی در لبنان وجود دارد که از عربستان دستور می گیرد و این مساله به تعویق انتخاب رییس جمهور منجر شده است.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که وتوی عربستان سبب شد تا شعار لبنان یکپارچه تحت تأثیر قرار گرفته و وتوی سعودی جای آن را بگیرد.

حجت الاسلام قاووق جنگ سوریه را بسیار سرنوشت ساز توصیف کرد و ادامه داد: جنگ سوریه بر آینده و ثبات لبنان تأثیر می گذارد و مقاومت اسلامی در حال خدمت اسراتژیک به کشور است چرا که خطر تکفیر را از مرزها دور می سازد.

عضو ارشد حزب الله با انتقاد از هجمه صورت گرفته علیه مقاومت تصریح کرد: میان گروهی که با انباشت زباله در حال مخدوش کردن چهره لبنان است با گروه مقاومت که با پیروزی های متوالی، به لبنان عزت و کرامت می دهد، تفاوت فراوانی وجود دارد.

وی درباره بحران سوریه نیز گفت: برخی حکومت های منطقه نسبت به سوریه انعطاف پیدا کرده اند اما عربستان همچنان بر کینه توزی و حمایت مادی و تسلیحاتی از گروه های تکفیری ادامه می دهد تا جنگ به درازا بکشد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات