۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۰۶۴۱
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا مطرح کرد؛

تقوا و ولایتمداری وجه تمایز نیروهای مسلح ایران اسلامی با دیگر کشورها

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا گفت: آنچه سبب امتیاز قدرت دفاعی ایران از سایر نقاط جهان شده عشق به ولایت و اطاعت از فرمان رهبری، وجود نیروهای مؤمن که برای جلب رضایت خداوند متعال مجاهدت کرده و شهادت را فوض عظیم می دانند و داشتن نیروی اراده قوی نیروهای مسلح کشور است.
امیر شرفی، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، امیر کیومرث شرفی، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیر و هفته دفاع مقدس و تأکید بر لزوم حفظ ارزشهای دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آنچه به آن افتخار کرده و سبب سرفرازی میهن عزتمندمان است؛ ارزشها و باورهایی است که از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است.

وی وجود سربازان جان برکفی که از حریم اسلام و حرم اهل بیت(ع) دفاع می کنند را مایه افتخار و سربلندی دانست و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حساسترین برهه از تاریخ کشور است و حفاظت از دستاوردهای آن دوران که استقلال و آزادی مهمترین آن است با به میدان آمدن جوانان مؤمن، با اراده، جان برکف و انقلابی محقق می شود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا با بیان اینکه سربلندی هر ملتی به میزان مجاهدت و مقاومت نیروها و مردم آن بستگی دارد، گفت: دفاع مقدس ضمن غرورآفرینی برای کشور مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی با تداوم ایثار و جان بر کفی جوانان مؤمن و ولایی در تمامی عرصه ها شد.

وی به نقاط قوت و وجه تمایز سربازان دلیر خاک ایران با دیگر نیروهای نظامی و ارتشی دنیای شرق و غرب اشاره و اضافه کرد: ادوات رزمی و نظامی در همه جای دنیا در حد پیشرفته و فوق پیشرفته وجود دارد ولی آنچه سبب امتیاز قدرت دفاعی ایران از سایر نقاط جهان شده عشق به ولایت و اطاعت از فرمان رهبری، وجود نیروهای مؤمن که برای جلب رضایت خداوند متعال مجاهدت کرده و شهادت را فوض عظیم می دانند و داشتن نیروی اراده قوی نیروهای مسلح کشور است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آرمانی ترین شرایط قرار دارند

امیر شرفی لازمه دفع تهدید نظامی دشمنان را داشتن نیروی مقتدر نظامی و ایجاد رعب و وحشت در دل مخالفان و دشمنان عنوان و تصریح کرد: نیروهای ما اعم از ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و مرزداری در آرمانی ترین وضعیت دفاعی قرار داشته و در اوج قدرت و اقتدار به سر می برند و دشمنان این مسأله را دانسته و در برابر نیروی بازدارندگی نظام اسلامی ما سر تواضع و تعظیم فرود آورده اند.

وی در ادامه به برنامه هایی که در هفته دفاع مقدس اجرا می شود اشاره و اعلام کرد: در نخستین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس در شش شهر استان نیروهای نظامی به اجرای مراسم سان و رژه پرداخته و اقتدار، سرافرازی و آمادگی قدرت دفاعی و نظامی کشور را به نمایش می گذارند و مراسم در ارومیه از ساعت 9 صبح در خیابان حجت الاسلام حسنی شروع می شود.

فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه شمالغرب و استان قزوین با بیان اینکه مسؤولیت برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با ارتش جمهوری اسلامی است، گفت: افتتاح نمایشگاهی در محوطه بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی پس از برگزاری مراسم رژه در 31 شهریور ماه، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در اول مهر ماه، تجلیل از 32 نفر از سربازان و کارکنان نمونه در همین روز، شرکت در نماز جمعه این هفته، حضور راویان در مدارس و به صدا در آوردن زنگ مقاومت در همه مدارس از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر این مسأله که قدردانی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس وظیفه همگانی است و نباید این مهم فراموش شود، افزود: در روز پنجم مهر ماه امسال با برگزاری مراسم و دعوت از خانواده نیروهای نظامی به این مراسم از پیشکسوتان عرصه مقاومت و دفاع و بازنشستگان و جانبازان تجلیل و تقدیر می شود.

امیر شرفی به دیدار جمعی از فرماندهان و مسؤولان نهادهای مختلف از خانواده های شهدا در هفته دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: در هفتمین روز مهرماه برنامه لازم الاجرا دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است و در چنین روزی شکست حصر آبادان و عملیاتی شدن فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) به وقوع پیوسته و تعدادی از فرماندهان که پس از پایان عملیات قصد دیدار با امام امت(ره) را داشتند در یک سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

وی اجرای برنامه های ورزشی متنوع، برگزاری مسابقات تفریحی و ورزشی مانند مسابقه دوی استقامت، پیاده روی خانوادگی در صبح جمعه آینده، سخنرانی در مدارس و پیش از خطبه های نماز جمعه را از دیگر برنامه های لازم الاجرا در هفته دفاع مقدس عنوان و اضافه کرد: صبح امروز به مناسبت تبریک عید غدیر و هفته دفاع مقدس همراه جمع از فرماندهان ارتش با نماینده ولی فقیه در استان دیدار داشته و بیانات و فرمایشات ایشان بهره مند شدیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا در پاسخ به این سؤال که آیا قرارگاه به آذربایجان شرقی منتقل می شود؟ گفت: فعلا چنین اتفاقی نمی افتد و ما در آذربایجان غربی ساکن هستیم و این استان مرزی دارای مردمی فداکار است که همواره شاهد ایثارگریها و فداکاریهای نیروهای رزمی و نظامی کشور بوده و ما در هر مقطعی آماده دفاع و حفاظت از این مردم هستیم.

31 شهریور تا ششم مهرماه هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در شهرها و مناطق مختلف استان برگزار می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات