۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۷۳۲
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خبر داد؛

برگزاری ۱۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس از برگزاری ۱۲۰۰ برنامه در این هفته خبر داد.
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرهنگ عبدالناصر ندایعلی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، شامگاه گذشته در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پیشواز برنامه های این هفته بازسازی واقعه غدیر در ۸ شهرستان است که در خلال آن صحنه های از تلاش ها و جان فشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه تجاوز رژیم بعث عراق به کشورمان براساس طرح وزارت خارجه انگلیس تهیه و براساس آن بخش های وسیعی از خاک ایران به ویژه خوزستان اشغال خواهد شد، افزود: در جنگ تحمیلی خوزستان از ۵ محور شلمچه،کوشک، طلائیه، چذابه و فکه مورد تهاجم قرار گرفت و علی رغم محاسبه های دقیق دشمن سه عامل روحیه انقلابی مردم، پیروی مردم از امام خمینی(ره) و حضور به موقع نیروهای مردمی که از حساب آنها خارج شده بود یأس و ناامیدی را برایشان به ارمغان آورد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رژیم بعث جنگی سریع را پیش‌بینی و تصوری برای جنگی فرسایشی قائل نبود، خاطرنشان کرد: مقاومت مردمی آنها را به پذیرش نبرد فرسایشی وادار کرد و در دفاع مقدس ما به هیچ وجه آغازکننده جنگ نبودیم بلکه به دفاع از خود پرداختیم و امتیازی به دشمنان ندادیم و اجازه تصور هرگونه تجاوز به جمهوری اسلامی را به آنها ندادیم.

سرهنگ ندایعلی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه در جنگ تحمیلی دوست از دشمن شناخته شد، گفت: نتیجه جنگ تحمیلی عدم وابستگی کشورها، به دست آوردن استقلال و خودباوری، تقویت صنعت دفاعی و صدور آن به کشورهای دوست است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس ابراز داشت: ۱۲۰۰ برنامه در رده های مختلف و در سطح استان برگزار که از این مجموع ۷۰۰ برنامه به صورت مشترک و ۵۰۰ برنامه به صورت خاص خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما آماده‌ایم» است، گفت: ۳۱ شهریورماه به عنوان نخستین روز این هفته به «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح» نامگذاری شده است که به رژه و اقتدار نیروهای مسلح، نمایش توانمندی‌های صنعت علمی و دفاعی کشور، تأثیر و نقش آن در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه ولایت مداری اختصاص یافته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اول مهرماه به «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان» نامگذاری شده است، بیان کرد: در این روز تجلیل از شهدا، ایثارگران دفاع مقدس، مدافعان حرم و خانواده های آنها، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در گلزارهای شهدای استان، تجلیل از زنان در دفاع مقدس و پاسداشت سربازان را خواهیم داشت.

سرهنگ ندایعلی افزود: «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» سومین روز هفته دفاع مقدس است که طی آن حضور رزمندگان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی در نماز جمعه، ترویج سبک زندگی دینی، توجه به سلامت روحی و جسمی و پیاده روی خانوادگی در استان انجام خواهد شد و در اهواز پیاده روی خانوادگی از زیارتگاه شهدای گمنام پارک جزیره تا پل طبیعت برگزار خواهد شد.

وی در ادامه ۳ مهرماه را روز «دانش پژوهان، نخبگان، هنرمندان» معرفی و اظهار داشت: در این روز پرداختن به نقش جوانان در عرصه های دانش پژوهی و فناوری، توجه به نقش هنرمندان و روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس مدنظر است و همچنین زنگ مقاومت در سراسر استان و در اهواز در دو مدرسه نواخته می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ۴ مهرماه را روز «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی، اصناف و آمادگی دفاعی» عنوان کرد و افزود: پرداختن به نقش و تأثیر اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر کردن تحریم ها و تهدیدات دشمن و همچنین توجه به پدافند غیرعامل مورد توجه است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در ۵ مهرماه با عنوان «پیشکسوتان، رزمندگان، عزت مداران» تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان، پیشکسوتان و جهادگران دفاع مقدس را خواهیم داشت، گفت: در ۶ مهرماه که با عنوان «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبارستیزی» است برنامه هایی با محتوای تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و ایادی آنها برگزار می شود.

سرهنگ ندایعلی خاطرنشان کرد: ۷ مهرماه با عنوان «فرماندهان، مسؤولان، حماسه آفرینان، ولایت مداران» سالروز نکوداشت شهادت شهیدان فلاحی، فکوری،  نامجو،کلاهدوز، جهان آرا و نکوداشت فرماندهان و مسؤولان شهید است./202/9456/ب1

ارسال نظرات