۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۵۱۵۲۷

تاکید یک نهاد فلسطینی بر تحرک مجامع جهانی برای توقف شهرک سازی

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک سازی از مجامع جهانی خواست به اشغال سرزمین فلسطین و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس پایان دهد.
شهرک سازی

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک سازی از مجامع جهانی خواست تا برای پایان بخشیدن به اشغال سرزمین فلسطین و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی و رنج و محنت های ملت فلسطین، تصمیماتی موثر و الزام آور اتخاذ کنند.

این دفتر با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تصریح کرد که تعدادی از روسای جمهور کشورهای جهان در جریان هفتاد و یکمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم پایان اشغال سرزمین فلسطین و توقف شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که کمیته چهارجانبه بین المللی امروز شنبه با شهرک سازی به شدت مخالفت کرد و آن را مانعی بر سر راه برقراری صلح خواند و نسبت به وضعیت فلسطینیان ساکن نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک سازی، ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه شهرک سازی اساس منازعه با فلسطینیان نیست و مانعی بر سر سازش به شمار نمی رود را محکوم کرد.

این نهاد فلسطینی یادآور شد که عقب نشینی دشمن صهیونیستی از اراضی اشغالی 1967 هرگز موجب حل و فصل این منازعه نخواهد شد.

این دفتر درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به شهرک های یهودی هشدار داد و اعلام کرد که 25 وزیر و نماینده حزب لیکود "رژیم صهیونیستی" پیش نویس قانونی را در زمینه مشروعیت بخشیدن به مصادره زمین های فلسطینیان ارائه کرده اند./982/ب102/د

ارسال نظرات