۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۵۱۷۲۵
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

مرمت حوزه‌های علمیه تاریخی منطقه بازار تبریز/ مسجد کبود به مرکز فرهنگی جهان اسلام تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی در سال 2018، مسجد تاریخی کبود به عنوان مرکز فرهنگی و فیروزه جهان اسلام معرفی خواهد شد.
حوزه علمیه طالبیه، بازار تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی میدان شهید بهشتی(منصور سابق) اظهار داشت: با توجه به این‌که مسجد تاریخی کریم‌خان در وسط میدان قرار گرفته؛ تمهیدات لازم برای مقام‌سازی بنا صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که مسجد کبود تبریز نیز در امتداد این پروژه شهری، مورد توجه سازمان میراث فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی در سال 2018، مسجد تاریخی کبود به عنوان مرکز فرهنگی و فیروزه جهان اسلام معرفی خواهد شد.

آبدار در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که چرا در حریم چند متری ارک علیشاه تبریز گودبرداری‌های عمیق صورت گرفته و محوطه ارک تبدیل به پارکینگ خودروها شده است، گفت: محوطه‌سازی حریم ارک علیشاه جزء پروژه‌های بنیاد مصلای تبریز است که قرار است، اجرایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مرمت حوزه‌های علمیه تاریخی منطقه بازار تبریز پیش از این صورت گرفته و اکنون نیز ادامه دارد، گفت: احیای مسجد حوزه علمیه صادقیه یکی از اقداماتی بوده که مورد توجه متولیان دینی و فرهنگی شهر قرار گرفته است.

وی در ادامه از صدور مجوز ساخت هتل در استان ظرف سه روز و مجوز تبدیل آپارتمان های خالی؛ به هتل آپارتمان بدون هیچ‌گونه مشکلی خبر داد و اظهار داشت: به تازگی برای 6 هتل پنج ستاره مجوز صادر شده و مراحل صدور مجوز پنج هتل چهار ستاره نیز در حال انجام است.

آبدار با بیان این‌که تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب شده و تلاش می کنیم با سرمایه گذاران آلمانی و ایتالیایی برای ساخت هتل در استان استفاده کنیم، گفت: تبدیل خانه های تاریخی و قدیمی به هتل بوتیک موردپسند گردشگران خارجی واقع شده و تاکنون 6 خانه قدیمی به شرکت توسعه گردشگری معرفی شده است.

وی از وجود 255 خانه تاریخی و قدیمی در تبریز خبر داد و افزود: از این تعداد 10 خانه برای تملک و تبدیل کاربری به شهرداری معرفی شده است اما با توجه به محدودیت منابع، کار بیشتری نمی توان برای احیای این خانه ها و بهره برداری از آنها انجام داد./202/935/ب1

ارسال نظرات