۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۵۲۰۹۳
امام جمعه محموداباد :

دفاع مقدس نشانه وعده الهی و پیروزی حق بر باطل بود

خطیب جمعه محمودآباد با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، گفت: دفاع مقدس نشانه وعده الهی و پیروزی حق بر باطل بود.
محموداباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی صبح امروز در همایش یاد یاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز، گفت: ۳۱ شهریور هر سال یادآور جنگی میان حق و باطل است و تحقق وعده الهی که حق بر باطل پیروز است در این دفاع مقدس بر همگان ثابت شد.

وی افزود: جنگ ایران، امروزه در دنیا به یک گنجینه تمام نشدنی از تدابیر نظامی، برد سیاسی و فرهنگی و آرمان‎طلبی و انتقال جریان مقاومت در مقابل سلطه‌گران تبدیل شده و هر روز که می‎گذرد بر کشف پیچیدگی‎ها، آثار و ظرائف آن افزوده می‎شود.

خطیب جمعه محمودآباد با بیان اینکه جنگی که با انگیزه فتح هفت روزه کشور آغاز شده با استمرار هشت ساله همه قابلیت‎ها و تدابیر سیاسی، مالی و نظامی دنیا را به چالش کشید، خاطرنشان کرد: در این حماسه ۸ ساله جان بر کفان میهن به رهبری امام راحل، خزانه مرتجعان عرب تخلیه و همه تسلیحات جدید و نسل نو را هم به چالش کشیده که همگان به شکست زر و زور و تزویر در مقابل اراده و ایستادگی، مقاومت و ایمان یک ملت معتقد به شکست اذعان و اعتراف کردند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جایگاه و شخصیت فرماندهی کل قوا در جنگ ۸ ساله، بیان داشت: فرمانده این نبرد نابرابر جهانی، انسانی معتقد، مؤمن، هوشمند و تربیت شده در دانشگاه مقاومت و ایثار اسلام بوده که در کوران هدایت جنگ در صحنه به افق آینده آثار این نبرد نابرابر می‎اندیشیده و آنچه را که همگان در آینده دیده‌اند او در خشت خام مهندسی و پی‌ریزی یک نبرد مقاومتی در جغرافیای منطقه اسلامی و حوزه جهانی می‎دیده است.

امام جمعه محمودآباد هفته دفاع مقدس را هفته‌ای مهم و سرنوشت‌ساز خواند و گفت: در دوران دفاع مقدس دو بینش و عقیده وجود داشت، یکی منتسب به بنی‌صدر که قائل به سازش بود تا زمانی که او با این تفکر فرماندهی می‌کرد، ما نتوانستیم حتی یک وجب از خاک کشور را آزاد کنیم.

وی بینش دوم را بینش مقابله و مقاومت نام برد و خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام و فرماندهانی از سپاه و بسیج مثل جهان‌آرا‌ها فرماندهی را به دست گرفتند، با فرمان تاریخی حضرت امام(ره) توانستند حصر آبادان را بشکنند با یک حرکت مقاومتی ساده و تنها با یک لشکر، این‌طور ما را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: امروز نیز همین دو عقیده سازش و مقاومت در کشور وجود دارد اما تجربه ما در دوران دفاع مقدس و مشاهده وضعیت لبنان، عراق، سوریه، یمن و فلسطین به ما نشان داد که تنها راه پیروزی، مقاومت است.

امام جمعه محمودآباد در پایان یادآور شد: فلسطین در طی 65 سال، با سازش و مذاکره نتوانست یک وجب از خاک خود را از اشغال خارج کند و تنها با چند حرکت مقاومتی موفقیت‌هایی را به دست آورد./950/203/ب2

 

ارسال نظرات