۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۵۳۷۷۲
رییس تبلیغات اسلامی امیدیه خبر داد؛

اعزام 75 مبلغ در دهه اول محرم

رییس تبلیغات اسلامی امیدیه با اشاره به برنامه های تهیه شده این اداره برای محرم از اعزام 75 مبلغ و مبلغه بومی و غیربومی خبر داد.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام شهباز جمالی فر، رییس تبلیغات اسلامی امیدیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری گردهمایی مبلغان، مبلغه ها، هیئات مذهبی و کانون مداحان تصریح کرد: برنامه های مرتبط با ماه محرم به هیئات مذهبی و کانون مداحان ابلاغ شد که فعالیت های خود را پس از نماز مغرب و عشاء آغاز و در ساعت 23 پایان خواهند داد و همچنین آسیب های عزادرای تشریح تا با نقل مطالب صحیح از هرگونه خرافه گویی جلوگیری شود.

رییس تبلیغات اسلامی امیدیه با اشاره به اعزام 75 مبلغ و مبلغه در این شهرستان برای دهه اول محرم اظهار داشت: از این تعداد 12 مبلغ و مبلغه غیر بومی و 63 مبلغ و مبلغه بومی فعالیت های تبلیغی خود را در مناطق شهری، روستایی، مساجد، هیئات و مدارس شهرستان انجام خواهند داد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برگزاری نشست های هم اندیشی، سخنرانی های اخلاقی، اعتقادی و روضه خوانی فعالیت های تبلیغی مبلغان و مبلغه ها در دهه نخست محرم است، خاطرنشان کرد: در حدود 100 موکب در سطح شهرستان به پذیرایی از عزادران می پردازند که در این باره مجوز فعالیت هایشان صادر و تا 13 محرم به فعالیت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام جمالی فر به روایات مرتبط با عزاداری بر امام حسین(ع) اشاره و اظهار داشت: بررسی روایات نشان از آن دارد که عزاداری بر آن حضرت(ع) برای استفاده خود ما است و این عزاداری ها منبعی عظیم برای بهره مندی از خوبی های امام حسین(ع) محسوب می شود.

وی در پایان به حدیث «کل عین باکیه یوم القیامه الا عین بکت فی مصیبه الحسین» اشاره و ابراز داشت: جایگاه رفیع امام حسین(ع) فلسفه عزاداری بر آن حضرت(ع) را نمایان می کند؛ همانطور که فلسفه قیام عاشورا مشخص است و کشتی اهل بیت(ع) برای همه انسان ها و نجات دهنده از هلاکت ها و رساننده به ساحل نجات خواهد بود./303/9456/ب1

ارسال نظرات