۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۵۴۶۵۶
استاد حوزه علمیه:

نهضت امام حسین مسیر مواجهه با کفر را تبیین می کند

استاد حوزه علمیه گفت: اگر در مسائل سیاسی کسی اهداف خود را گم کند از مسیر حق جدا شده و طعمه باطل می شود مگر اینکه به امام حسین(ع) آن چراغ هدایت رجوع کرده و از عملکرد ایشان در مواجهه با کفر و انحراف الگو گیرد.
امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام بابازاده، کارشناس مسائل دینی و استاد حوزه علمیه بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری سالار شهیدان که در حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد ضمن تسلیت این ایام، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مقام حسین(ع) در آسمانها بالاتر از زمین است و در سمت راست عرش الهی نوشته شده است که حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است».

وی افزود: ثبت نام حسین(ع) بر عرش الهی به عنوان مصباح هدایت و سفینه نجات جایگاه و مقام حضرت را نشان داده و نقش شهادت ایشان را در حفظ دین اسلام نشان می دهد.

استاد حوزه علمیه گفت: مصباح در گذشته به چراغی می گفتند که آن را بر بلندای تپه ای می گذاشتند تا افراد و کاروانها در شب راه خود را گم نکنند و در بالای کوه عرفات چنین چراغی در ایام عرفه نصب می شود و یا مصباح را می توان به مانند یک فانوس دریایی فرض کرد که راه را به ناخدایان کشتی ها نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ثبت نام امام حسین(ع) در عرش الهی به عنوان مصباح نشان از نقش هدایتگری و راهنمایی ایشان است، ادامه داد: انسانها در دریای پر طوفان و التهاب زندگی تنها از طریق چنگ زدن به امام حسین(ع) و سیره عملی ایشان می توانند راه حق را یافته و به ساحل نجات برسند.

حجت الاسلام بابازاده با توجه به ایجاد ابتذال و گمراهی در فرهنگ و اخلاق انسانی جامعه بشری امروز، یادآور شد: اگر اخلاق و فرهنگ حسینی(ع) در جامعه تبیین شود انسان از گرداب معضلات فعلی خلاص شده و مسیر حق و صحیح زیستن را می یابد.

وی الگوگیری از عملکرد امام حسین(ع) در مواجهه با بیعت گرفتن از ایشان برای فردی به فاسدی یزید را برای همه سران سیاسی نظام اسلامی ضروری عنوان و اضافه کرد: اگر در مسائل سیاسی کسی اهداف خود را گم کند از مسیر حق جدا شده و طعمه باطل می شود مگر اینکه به امام حسین(ع) آن چراغ هدایت رجوع کرده و از عملکرد ایشان در مواجهه با کفر و انحراف الگو گیرد.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: حضرت محمد(ص) بشارت دهنده، علی(ع) هدایتگر، امام حسن مجتبی(ع) احسان کننده به امت و امام حسین(ع) راه نجات و سعادتمندی بشر هستند که اگر کسی با ایشان دشمنی کند بوی بهشت به مشامش نمی رسد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) بر اساس کلام نبوی(ص) مصباح هدایت، سفینه نجات و دری از درهای بهشت هستند، ادامه داد: حضرت نوح(ع) نزدیک به هزار سال امر هدایت را به عهده گرفته و پس از ساخت کشتی تنها موفق به نجات 83 نفر از شر عذاب الهی شدند ولی امام حسین(ع) نجات گر خیل عظیم انسانها از اول دنیا تا روز قیامت هستند.

حجت الاسلام بابازاده توضیح داد: در روایات نقل است که توبه حضرت آدم(ع) به حرمت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) پذیرفته شد و حضرت یونس(ع) وقتی از شکم نهنگ نجات پیدا کرد که به خواست حضرت جبرائیل(ع) خدای متعال را به نامهای اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) قسم داد.

وی با توجه به روایات رسیده به حاضر شدن امام حسین(ع) بر بالین محبین خود به هنگام جان دادن اشاره و اضافه کرد: محبت اهل بیت(ع) و سالار شهیدان به پیروان آنان در دنیا و آخرت رسیده و حضرت در روز قیامت از بسیاری از گنهکاران امت خود که برای ایشان مجلس عزا در دنیا بر پا کرده اند شفاعت می کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان به ذکر مصیبت پرداخت و گفت: سخت ترین صحنه کربلا زمانی بود که علی اصغر(ع) آن طفل شیرخواره از شدت تشنگی به حالت احتزار نزدیک شد و امام حسین(ع) به امید گرفتن جرعه آبی از دشمن برای این طفل شیرخواره او را بربالای دست گرفته و از دشمنان طلب جرعه آبی کردند که آن غرق شدگان در ظلمت گمراهی با هدف قرار دادن گلوی این طفل نازنین با تیر سه شعبه، پاسخ حضرت را دادند./202/936/ب1

ارسال نظرات