۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۵۵۲۹۹
رییس شورای عالی سیاسی یمن:

ناوگان متجاوز به یمن را هدف قرار می دهیم

رییس شورای عالی سیاسی یمن، اعلام کرد که آمریکا سعی دارد با دروغ و بهانه‌تراشی به سواحل یمن حمله نظامی کند.
«صالح الصماد» رییس شورای عالی سیاسی یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، «صالح الصماد» رییس شورای عالی سیاسی یمن در سالگرد انقلاب 14 اکتبر علیه استعمار انگلیس، درباره مسائل مختلف به اظهار نظر پرداخت و درباره توطئه جدید آمریکا هشدار داد.

شورای عالی سیاسی یمن در حال حاضر بالاترین نهاد یمنی برای اداره امور کشور است که در تاریخ  16 مرداد 95 آغاز به کار کرد و صالح الصماد نیز به ریاست آن برگزیده شد.

وی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری النجم الثاقب، گفت: همان‌گونه که چند تکه کردن یمن خواسته استعمار انگلیس بود و می‌خواست پیش از خروج از یمن این کار را انجام دهد، امروزه امارات می‌خواهد با پول مردمش و با خون یمنی‌ها، کشور یمن را چند پاره کند.

صالح الصماد افزود: انقلاب اکتبر نشان از مردمی رشد یافته و متحد و دارای ریشه‌ای عمیق و اصیل دارد.

رییس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: امروز ما با دشمنانمان که قصد دارند انقلاب یمن و پایه‌های آن و اهدافش را هدف قرار دهند مواجه هستیم.

وی در ادامه به مزدوران یمنی که به طرفداری از عربستان و امارات می‌جنگند اشاره کرد و گفت: پست‌تر از کسانی که جنایت صنعاء را رقم زدند وجود ندارد مگر برخی از یمنی‌هایی که خودشارن را سرباز آل سعود کرده‌اند. هنگامی که می‌بنییم این افراد به عنوان سپر انسانی در مرزهای عربستان گمارده شده‌اند متأسف می‌شویم و دلمان به درد می‌آید و ما به آن‌ها می‌گوییم که به عزت خود باز گردید.

او در این باره ادامه داد: مردم جنوب یمن را برای جنگ به خارج از استان‌های جنوبی برده‌اند اما اگر مردم جنوب در نزد عربستان ذره‌ای ارزش داشتند، استان‌های جنوبی را در برابر داعش و القاعده تنها نمی‌گذاشتند و رها نمی‌کردند.

صالح الصماد همچنین گفت: امروزه اقداماتی در جنوب و شمال یمن در حال انجام است تا مردم این مناطق را برای عملیات نظامی آماده کنند تا مقدمه‌ای برای بحران‌زایی نظامی آمریکا باشد.

رییس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه با بیان اینکه آمریکا سعی دارد در یمن دخالت مستقیم نظامی انجام دهد، گفت:  آمریکا دروغ می‌گوید و بهانه‌هایی برای توجیه عملیات نظامی بزرگ در سواحل الحدیده و المخا و باب المندب می‌تراشد. اتهامات آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن کشتی نظامی‌اش دروغ است و صرفا بهانه‌ای برای دخالت مستقیم و حمله به سواحل یمنی است.

به نوشته فارس، صالح الصماد تأکید کرد: هر ناوی که متعرض مردم ما شود، هدف موشک‌های نیروی دریایی قهرمان ما خواهد بود و ارتش و کمیته‌های مردمی و پیش از آن‌ها نیروی دریایی باید آماده مواجهه با این تهدید جدید باشند.

وی در آخر با انتقاد شدید به سازمان ملل و جامعه جهانی به علت سکوت در برابر جنایات عربستان گفت: موضع جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل در برابر آن‌چه که در یمن می‌گذرد، بازتابی از موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی است./847/ب102/د

ارسال نظرات